Nieuwe OV-chipkaart, abonnement overzetten

• 26 juli 2015
  • 1 reactie
  • 1454 Bekeken

Mijn OVchipkaart was bijna kapot (door een scheurtje), dus ik heb een nieuwe aangevraagd (maar in de tussentijd heb ik mijn oude nog wel gebruikt), nu wil ik mijn saldo en mijn studentenreisproduct overzetten naar mijn nieuwe OVchipkaart. Waar en hoe kan ik dit doen, ik kan het niet vinden.

Met vriendelijke groet,

Anne Jens

1 reactie

Badge +3
Hebt u gewoon een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aangevraagd? Dat had u niet moeten doen. U had een vervangende kaart moeten aanvragen zoals op deze pagina beschreven is. Uw abonnement was dan automatisch overgezet op uw nieuwe kaart en het saldo was automatisch teruggestort op uw bankrekening.

U kunt alsnog een vervangende kaart aanvragen, om uw abonnement op een nieuwe kaart te krijgen. U zou ook contact kunnen opnemen met DUO om te informeren of uw studentenreisproduct ook eenvoudig overgezet kan worden op een nieuwe kaart. DUO heeft de telefonische klantenservice voor het studentenreisproduct ondergebracht bij de klantenservice OV-chipkaart. Bel 0900-0980 en kies in het keuzemenu voor optie 2. Zie deze pagina voor meer contactmogelijkheden. Zie www.studentenreisproduct.nl voor alle informatie over het studentenreisproduct.

Omdat het studentenreisproduct geen product van NS is, kan NS niets voor u betekenen. U kunt wel, als het product overgezet kan worden op een andere kaart, bij een balie van NS gratis het saldo van de ene kaart op de andere kaart laten zetten, mits het gaat om een bedrag van niet meer dan 30 euro.

Reageer