beantwoord

Nieuwe ov-chipkaart automaat binnen poortjes Rotterdam toont verkeerde gegevens

• 2 mei 2015
  • 3 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 4
Badge
Gisteren heb ik op één van de nieuwe ov-chipkaart automaten, die binnen het poortjes gebied staan, geprobeerd mijn ov-chipkaart uit te lezen (die aan de kant van het Provenniersplein). Volgens mij was de automaat al ten minste 20 seconden niet meer gebruikt. Het scherm toonde ook gewoon het "home" scherm. Ik heb mijn ov-chipkaart op de lezer gelegd, maar toch kon ik nog de gegevens van een andere ov-chipkaart inzien.

Zouden jullie deze ov-chipkaart automaat kunnen nakijken of deze wel correct werkt?
icon

Beste antwoord door Thijs NS 4 mei 2015, 09:30

Dat is wel kwalijk. Waar zag je precies aan dat je de gegevens van een andere kaart zag? Kwam het kaartnummer niet overeen?
Bekijk origineel

3 reacties

Dat is wel kwalijk. Waar zag je precies aan dat je de gegevens van een andere kaart zag? Kwam het kaartnummer niet overeen?
Reputatie 4
Badge
Ik kon van een andere kaart de producten, de laatste transacties en het saldo zien. Ik moest echt op stoppen drukken voordat de gegevens verdwenen en deze gegevens van mijn eigen kaart (die al de hele tijd op de lezer lag) kon inzien.

N.b. voor de duidelijkheid deze automaat heeft een bakje waar je een ov-chipkaart inlegt en niet een lezer waar je de kaart voor houdt zoals bij de normale NS automaten.
Reputatie 6
Badge +2
Aangezien je het beginscherm zag zou je dit niet verwachten. Als dit alleen voorkomt als de ander niet op Stoppen heeft gedrukt is het uit privacy-oogpunt niet zo erg, want dan vind de betrokkene het blijkbaar niet erg dat anderen de informatie inzien.

Uit het oogpunt van verwarring zou het nog wel lastig kunnen zijn, maar meestal zal je het gauw genoeg zien als het niet over jouw kaart gaat.

Wat betreft privacy: cico's en poortjes hebben niet eens een knop waarmee de informatie verdwijnt, de volgende kan dat zo lezen.

Reageer