beantwoord

nieuwe ov chipkaart ontvangen, andere kaart stopzetten?

• 10 september 2020
  • 2 reacties
  • 99 Bekeken

Hallo, 

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe ov chipkaart van NS ontvangen omdat mijn oude verloopt. Wordt deze oude kaart automatisch stopgezet en het abonnement wat daarop staat ( flex dal voordeel) beëindigt? Op mijn nieuwe kaart staat al het juiste abonnement. Ik kan er niks over vinden op jullie site dus ik hoor het graag. 

groeten Marleen 

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 september 2020, 18:45

U kunt gewoon stoppen met het gebruik van de oude kaart en de nieuwe kaart gaan gebruiken. Meer hoeft u niet te doen.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

U kunt gewoon stoppen met het gebruik van de oude kaart en de nieuwe kaart gaan gebruiken. Meer hoeft u niet te doen.

Reputatie 5
Badge

Gewoon even heel goed kijken (nog nooit gedaan die 5 jaar?) op die kaart: er staat zelfs een vervaldatum op-tot die dag kan je hem gewoon gebruiken, indien gewenst, en dan om 0.00 doet hij het niet meer-en krijg je zelfs, mits al je gegevens uptodate bekend zijn, restsaldo na wat wekies terug van OV-chip. Als je zo superslim was in het negatief te eingigen, dan krijg je een verzoek dat negatieve saldo alsnog te gireren. Dit geldt overigens altijd, ook als je al besluit maar meteen op die nieuwe kaart over tev stappen.

Reageer