beantwoord

Nieuwe OV-chipkaart, overzetten abonnement

• 10 juni 2019
  • 10 reacties
  • 336 Bekeken

Ik heb een nieuwe ov kaart ontvangen. Mijn oude kaart is nog een aantal dagen beschikbaar en daar stond een metro abonnement op. Gaat dat automatisch naar mijn nieuwe kaart? Ik wil op mijn nieuwe kaart namelijk ook een ns abonnement zetten, dat kan namelijk niet meer op mijn oude. Kan ik dat wel ook al doen terwijl mijn oude kaart nog beschikbaar is?
icon

Beste antwoord door Robert B 10 juni 2019, 21:12

Welkom bij de NS Community!

Als dit om een kaartvernieuwing gaat dan staat alles gewoon op je nieuwe kaart, en kan je beide kaarten gewoon gebruiken totdat de oude verloopt.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (eventueel account aanmaken en je nieuwe kaart even koppelen) voor alle info.

Het metro zone/ster/regio abonnement kan prima op de nieuwe kaart, maar als je een NS Flex abonnement hebt KAN dat botsen, maar daar kom je snel genoeg achter als je kaart aangeeft Reizen op Rekening bij GVB/RET/HTM.
Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als dit om een kaartvernieuwing gaat dan staat alles gewoon op je nieuwe kaart, en kan je beide kaarten gewoon gebruiken totdat de oude verloopt.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/kaartinformatie.htm (eventueel account aanmaken en je nieuwe kaart even koppelen) voor alle info.

Het metro zone/ster/regio abonnement kan prima op de nieuwe kaart, maar als je een NS Flex abonnement hebt KAN dat botsen, maar daar kom je snel genoeg achter als je kaart aangeeft Reizen op Rekening bij GVB/RET/HTM.
Reputatie 7
Badge +3
En op je nieuwe kaart kun je al een NS abonnement zetten.
Let wel even op dat NS Flex abonnementen niet houden van bus, tram of metro-abonnementen, maar met de klassieke abonnementen gaat dat prima.
Ja mijn gvb abonnement van de metro stond al op mijn oude kaart dus die is automatisch overgezet nu?
Badge +3
Ja mijn gvb abonnement van de metro stond al op mijn oude kaart dus die is automatisch overgezet nu?
Dat ligt er dus aan of je een kaartvernieuwing wegens (bijna) verlopen of een kaartvervanging hebt gedaan (€ 11,-)

Bij een losse nieuwe kaart (€ 7,50) komen natuurlijk daar je abonnementen niet zomaar op te staan.

Als je een mail gekregen hebt van NS om een pasfoto te aanleveren zit je goed.
Ja het was inderdaad een kaartvernieuwing, omdat die bijna was verlopen. Ik was alleen te laat met het aanleveren van foto dus heb hem zelf via de site vernieuwd.
Bij het gvb poortje vroeg mijn nieuwe kaart om saldo. Ik heb geen ns flex abonnement maar een traject vrij. Dan zou het eigenlijk moeten werken toch? Of gaat het dan pas werken als mijn oude verlopen is?
Reputatie 7
Badge +3
Dan staat je gvb abonnement misschien toch niet op je nieuwe kaart. Ik zou even naar een servicebalie gaan om dit te laten controleren.
Reputatie 3
Je had dit doodsimpel zelf al kunnen bekijken door je kaart tegen de knop van welke NS-automaat dan ook te houden (of GVB-metro) en te bekijken welke ''produkten'' er op staan. Als het een tijdelijk ABO is, dan staat de vervaldatum erbij, als het doorlopend is, dan een vervaldatum als iets van 2029 of zo. je kan dan bvb bij onzekerheid ook controleren of je juist bent ingecheckt e.d.
Maar inderdaad;als je voor NS FLEX hebt dan kan het misgaan en gaat het ook behoorlijk vaak mis.
Badge +3
Als je GVB abonnement een kortingsabonnement is, dan werkt het waarschijnlijk goed. Kijk eventueel naar de prijs van je ritten.

Bij een ster/zone of ander vrij reizen abonnement is er iets mis, en zal je (neem beide kaarten mee) even langs een GVB balie moeten.
Ik heb bij zo'n apparaat gekeken en het staat er nog niet op. Heb met gvb gebeld en zij kunnen mij morgen pas helpen, omdat er niemand was die er iets mee kan. Er klopt inderdaad iets niet want het had er gewoon op moeten staan zeiden ze. Bedankt voor jullie hulp, ga morgen maar weer een poging wagen:)

Reageer