Nieuwe ov kaart met ns reisproduct | NS Community
beantwoord

Nieuwe ov kaart met ns reisproduct


Reputatie 2

Hallo, ik heb Dal Voordeel. Dus een NS abonnement. Begin juli heeft ns verzocht om een digitale pasfoto. Die heb ik dezelfde dag ingediend, ontvangstbevestiging ontvangen, ns zou een nieuwe kaart met reisproduct regelen. In de mail van ns met het verzoek om pasfoto stond dat als ik de pasfoto niet tijdig aanlever, ik van klantenservice of chipkaart een verzoek zou ontvangen om een foto en aanvraag nw kaart. Ik ging er dus vanuit dat ns zou zorgen voor een nieuwe ov kaart. Tot mijn verbazing ontvang ik vandaag echter toch een mail van klantenservice ov kaart om een nieuwe ov kaart aan te vragen. Graag verneem ik of ns zoals toegezegd daadwerkelijk een nieuwe ov kaart in orde maakt en ik de mail van klantenservice ov kaart dus als niet verzonden kan beschouwen.

icon

Beste antwoord door Momo 3 August 2022, 22:08

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2

@Robert B Met je kristallen bol is niets mis, vandaag heb ik de kaart ontvangen.

Verder heb ik uiteindelijk zaterdagmiddag na een aantal uur via de chat de vergoeding van eur7,50 kunnen aanvragen. Er is mij beloofd dat dat binnen 30 dagen op mijn rekening staat.

Badge +3

Het is niet de gebruikelijke route om dit via de community te doen.

Moderators zijn liev 💕 maar inderdaad liever via de gebruikelijke Klantenservice kanalen.

Bovendien is een probleem/vraag hier stellen een stuk ‘houdbaarder’ dan via social media of elders, zie 

…waar @Roger01 een vergoeding (uit coulance?) krijgt die niet in overeenstemming is met de ‘daadwerkelijke’ reis/kosten.

Daar zou het topic moeten zijn “mobiele incheckpaal Eindhoven gemist voor een bus naar Boxtel!” en dan
zou de NS moeten zeggen: “dat is overduidelijk, we vergoeden je de extra kosten!”

Maar dat doen ze dus niet (via andere kanalen), dus gooi het maar op de Community en dan regelt een moderator hier het uiteindelijk toch! 😎

@Melake succes met de kaartvernieuwing via TLS/OV-chipkaart, die krijg je (kristallen bol) dan dinsdag via PostNL 😣

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is ziet een moderator je vraag voorbijkomen. Die kan je dan een privébericht sturen en vragen naar je gegevens.

Ik heb via die route mijn €7,50 teruggekregen van NS. Het kan wel degelijk via dit kanaal.

Het is niet de gebruikelijke route om dit via de community te doen.

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is ziet een moderator je vraag voorbijkomen. Die kan je dan een privébericht sturen en vragen naar je gegevens.

Ik heb via die route mijn €7,50 teruggekregen van NS. Het kan wel degelijk via dit kanaal.

Reputatie 2

O ja. Dat was misschien niet een heel slimme vraag om hier te stellen hè. Vast een beetje bevangen door de hitte ofzo hahaha. Dan rest mij Momo, iMark en Laura NS (door wiens username ik op het verkeerde been werd gezet dat ik mij langs deze weg ook tot de NS kon wenden) te bedanken voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +3

Gedaan. Kan iemand van NS even contact met mij opnemen om de 7,50 terug te storten. Ik heb gistermiddag 35 minuten en net 15 minuten in de wacht gestaan maar jullie nemen de telefoon niet op.

Bij voorbaat dank.

Je zult toch echt zelf telefonisch of via chat, Twitter of Facebook contact met de klantenservice. Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen hier niet bij klantgegevens.

Reputatie 2

Gedaan. Kan iemand van NS even contact met mij opnemen om de 7,50 terug te storten. Ik heb gistermiddag 35 minuten en net 15 minuten in de wacht gestaan maar jullie nemen de telefoon niet op.

Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +3

Het is inderdaad verspilde tijd. NS kan het niet oplossen. 

Enige duidelijke antwoord: bestel een nieuwe OV-chipkaart voor €7,50 en declareer die via Klantenservice.

NS moet helemaal ophoepelen uit dit bestelproces. Het geeft alleen maar ergernis. NS zou je gewoon een vouchercode moeten geven om bij Translink gratis een persoonlijke OV-chipkaart te bestellen.

Reputatie 2

Wacht even hoor. De kous is niet af. Dus beste antwoord selecteren is dan wat voorbarig. Al is dat inderdaad die wel van Momo. Maar er wordt gezegd
-klantenservice kan status checken -> nee
-check ov-chipkaart.nl -> toont oude vervaldatum.
Dus geen oplossing. Het enige wat er nu gebeurd is is dat NS zich ergens tussen heeft gezet waardoor ik nu een aflopende ov kaart heb en heel heel heel heel veel verspilde tijd

Reputatie 2

Goedemorgen, bedankt voor jullie duidelijke reacties. Ik heb gebeld met de klantenservice NS, maar zij konden de status niet voor mij nagaan helaas. Het enige wat ze konden checken is wat ik zelf ook al wist, namelijk dat de nieuwe pasfoto goed was verwerkt. Er werd gezegd dat ik toch verder moet afwachten of ie nog binnenkomt.. wel jammer op zich, had nav jullie tips gehoopt op meer duidelijkheid over de status. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je nu een mail ontvangt van OV-chpkaart.nl dan kun je er eigenljk al vanuit gaan dat het niet goed gegaan, waarschijnlijk iets mis tussen NS en Translink. Dat gaat wel vaker mis, zoals ook omschreven in onderstaand ouder topic.

Klantenservice van NS kan dat voor je checken. Ook zou je kunnen kijken wat de status van je kaart in je account bij OV-chipkaart.nl, staat daar dat de kaart bijna verlopen is, dan hebben ze geen verzoek voor kaartvernieuwing van NS gekregen. 

Oei… Het kan zijn dat het fout is gegaan. Waar? Even geen idee. Maar neem graag even contact op met onze klantenservice om te kijken naar de status. Als dan toch blijkt dat je een kaart via OV-chipkaart moet bestellen, krijg je de kosten van oNS vergoed (€ 7,50).

Reageer