beantwoord

Nieuwe ov kaart nog niet ontvangen

• 8 juli 2020
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Hoi! Ik heb 22-05 al een nieuwe ov kaart besteld via mijn NS abonnement. Mijn (oude) kaart verloopt 30-07-2020. Krijg ik mijn nieuwe kaart wel op tijd? Groetjes

icon

Beste antwoord door Denice NS 8 juli 2020, 11:15

Welkom bij de Community, Demi.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Klantenservice OV-chipkaart is verantwoordelijk voor de productie en verzending van de nieuwe kaart. Als je tot op heden nog steeds geen kaart hebt ontvangen kan je ze het beste even bellen via 0900-0980 (lokaal tarief). Of, als je gebruik maakt van Twitter, via Twitter een bericht sturen naar @OVchipkaart.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het beste contact opnemen met de klantenservice van OV chipkaart. 6 weken wachten op een nieuuwe kaart is wel  heel erg lang.

Welkom bij de Community, Demi.

Wat MoDe aangeeft klopt inderdaad. Klantenservice OV-chipkaart is verantwoordelijk voor de productie en verzending van de nieuwe kaart. Als je tot op heden nog steeds geen kaart hebt ontvangen kan je ze het beste even bellen via 0900-0980 (lokaal tarief). Of, als je gebruik maakt van Twitter, via Twitter een bericht sturen naar @OVchipkaart.

Reputatie 5
Badge

Varieert enorm wanneer OV-chip toestuurt-kan soms al 7/6 weken tevoren en soms pas 6/7 dagen. Check of je adres nog steeds klopt-dat vergeten mensen tegenwoordig heel snel bij alles online- en woon je soms in zo´n studentenhuis met alle post door elkaar?

Maar het wemelt in dit forum over klachten van niet/te laat/onjuist etc. bezorgd-tot erg genante persoonswisselingen als meer mensen uit een familie met andere adressen allemaal een NS-abo hebben.

Overigens: ALS je al lang een doorlopend NS-abo hebt, dan zou het eigenlijk zo moeten zijn dat NS het hele proces start door je zo 2-3 mnd voor de vervaldatum te vragen of je foto nog geldig is of vervangen dient te worden. Als je zelf op eigen hout een nieuwe kaart gaat aanvragen dan loopt het in 98% van de gevallen fout-dat kan dat hele tere NS-proces echt niet aan.

Badge +3

Volgens mij kan je via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/saldochecker.htm e.e.a. controleren. Als er een verlenging in gang gezet is zou dat er als melding bij moeten staan.

Reageer