beantwoord

Nieuwe ov/ns kaart

• 28 november 2019
  • 2 reacties
  • 62 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Heb nieuwe kaart, wil in supermart keuze dag laden, zie het staan, maar er gebeurt niets

icon

Beste antwoord door Thom 28 november 2019, 16:38

Ik raad u het ophalen in een supermarkt heel erg af, want als het wel lukt, komen er vaak twee keuzedagen op uw kaart te staan, een systeemfout. De tweede dag is dan de jaarkeuzedag, als u die nog niet had verbruikt althans.

Een keuzedag moet u eigenlijk altijd ophalen op een NS-automaat met ‘Ophalen keuzedag’, dan staat de dag die het eerste gebruikt moet worden meteen op de goede plek. U moet er wel recht op hebben de keuzedagen op uw kaart te zetten. U heeft een nieuwe kaart, maar staat daar een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen op? Het gaat niet automatisch.

Zet de keuzedag er pas op vlak voordat u gaat reizen. Zodra u incheckt met een keuzedag op een geldige tijd, kunt u er meteen mee op stap.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik raad u het ophalen in een supermarkt heel erg af, want als het wel lukt, komen er vaak twee keuzedagen op uw kaart te staan, een systeemfout. De tweede dag is dan de jaarkeuzedag, als u die nog niet had verbruikt althans.

Een keuzedag moet u eigenlijk altijd ophalen op een NS-automaat met ‘Ophalen keuzedag’, dan staat de dag die het eerste gebruikt moet worden meteen op de goede plek. U moet er wel recht op hebben de keuzedagen op uw kaart te zetten. U heeft een nieuwe kaart, maar staat daar een Dalvoordeelabonnement met keuzedagen op? Het gaat niet automatisch.

Zet de keuzedag er pas op vlak voordat u gaat reizen. Zodra u incheckt met een keuzedag op een geldige tijd, kunt u er meteen mee op stap.

Hoi jack en welkom op de NS Community! 

Ik heb de titel van het topic een klein beetje aangepast, want er zat een klein foutje in. Wat thom aanggeeft is zeker iets wat je kan proberen. Als je bij de automaat dan ook geen keuzedag ziet klaar staan, dan gaat er iets verkeerd. De klantenservice kan je hierbij dan het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Reageer