Nieuwe OVkaart niet ontvangen, wel foto gestuurd | NS Community
beantwoord

Nieuwe OVkaart niet ontvangen, wel foto gestuurd


Hallo!

Ik heb op 20-04-19 een nieuwe pasfoto opgestuurd en wacht al lange tijd met smart op mijn nieuwe OV kaart. Helaas nog geen succes.
Wanneer ik de NS bel lukt dit ook tevergeefs. Wie kan mij helpen? De vervaldatum komt al pittig snel in zicht. Dit zou toch helemaal niet zo lang hoeven te duren?

Groet Jet
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 June 2019, 18:41

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Alrik NS is uitgebreid op de hoogte van de problemen bij het verwerken van foto’s. Ik heb vergelijkbare ellende meegemaakt: https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/translink-en-ns-66409

Hoe eerder NS ophoepelt uit het aanvraagproces hoe beter.

Reputatie 7
Badge +3

Waar het mij om gaat is dat het goed geregeld wordt. Wanneer NS dat in het vervolg volledig uitbesteed aan TLS vind ik dat prima. In de huidige procedures blijkt NS steeds de zwakke schakel. Dan stel ik voor die eruit te halen.

NS en kaartvernieuwing? Laat me niet lachen. Ze maken ook nog je abonnementen zoek. En het kost je zeeën van tijd om te achterhalen wat er allemaal is misgegaan en hoe het hersteld kan worden. NS levert gewoon prutswerk en is niet in staat zelf de fouten op te lossen.

Dit is nog steeds aan de orde. Ik heb gwn een dal abbonnement bij NS. Heb mn foto opgestuurd maar noit die kaart ontvangen. Vraag het bij NS na, die sturen me naar OV Chipkaart, vraag het bij OV chipkaart die sturen me naar NS. De klacht is exact dezelfde als een jaar geleden en er is niks aan gedaan. Of doe dan helemaal niks met een nieuwe kaart regelen of doe het goed. Nu vraag ik t eerst via jullie aan, moet er dan een aantal keer achteraan om er dan zelf achter te komen dat ik naar ov chipkaart moet en daarna ook nog eens bij jullie declareren. Hele slechte service.

Goedemiddag Alrik. Welkom bij de NS Community.

Dit proces ligt vaker onder vuur, en terecht. De wijze waarop het nu gaat is onhandig en kost onnodig veel moeite voor de abonnementshouder. We kijken naar opties om dit gestroomlijnder te krijgen. Excuses voor het ongemak!

Heb je de aanvraag inmiddels ingediend bij OV-chipkaart en de vergoeding ontvangen? Zo niet, dan wil ik je verzoeken om indien mogelijk via Facebook of Twitter contact te zoeken met de Klantenservice. Dan helpen mijn collega's je verder.

Hier ook voor mijn beide kinderen een foto geupload. Ik ging er dus vanuit dat ik de passen thuisgestuurd zou krijgen, maar heb nog niks ontvangen. Gaat dit wel goed?

Reputatie 7
Badge +3

Hier ook voor mijn beide kinderen een foto geupload. Ik ging er dus vanuit dat ik de passen thuisgestuurd zou krijgen, maar heb nog niks ontvangen. Gaat dit wel goed?


Het kan 5 werkdagen duren.

Wij kunnen op dit reizigers-helpen-reizigerscommunity niet bij klantgegevens. Is het langer dan een week geleden, dan kun je het beste contact opnemen met OV-chipkaart. Zij leveren de kaarten.

Badge +3

Hoe eerder NS ophoepelt uit het aanvraagproces hoe beter.

Dat is wel een beetje dubbel, want dat zou betekenen dat je een kaartvernieuwing altijd zelf via TLS/OV-chipkaart zou moeten doen (wat dus prima werkt).

Maar met TLS wilde je toch juist niets te maken hebben? Je bent klant bij NS, dus moeten zij het maar regelen… plus dat je voor je € 7,50 alsnog bij NS moet zijn.

Nu 2 jaar verder en nog steeds vrijwel exact hetzelfde probleem: ik had begin november 2021 netjes de door de NS gevraagde pasfoto aangeleverd, en daarop een ontvangstbevestiging ontvangen: “U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis.” Nog steeds niets ontvangen, maar mijn oude pas is ondertussen verlopen. Behoorlijk respectloos dat reizigers nog steeds op deze manier van hun tijd beroofd worden na al meer dan 2.5 jaar een ‘bekend probleem’ te zijn.

Hoi Jet. Welkom bij de Community!

Heb je misschien alleen een OV-fiets product bij ons? We zien de laatste tijd namelijk regelmatig dat gebruikers van een OV-fiets abonnement wel een verzoek krijgen voor het sturen van een foto, dit vervolgens doen maar toch geen nieuwe kaart ontvangen 😓. Indien jouw kaart binnen 6 weken afloopt kan er vanuit NS niet opnieuw een verzoek voor kaartvernieuwing worden ingediend. Je kan in dat geval zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De kosten van € 7,50 kan je dan bij ons terugvragen. Dit kan telefonisch, via Facebook, Twitter of onze Chat. Al deze opties kan je hier vinden.
Hoi Jet. Welkom bij de Community!

Heb je misschien alleen een OV-fiets product bij ons? We zien de laatste tijd namelijk regelmatig dat gebruikers van een OV-fiets abonnement wel een verzoek krijgen voor het sturen van een foto, dit vervolgens doen maar toch geen nieuwe kaart ontvangen 😓. Indien jouw kaart binnen 6 weken afloopt kan er vanuit NS niet opnieuw een verzoek voor kaartvernieuwing worden ingediend. Je kan in dat geval zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen via www.ov-chipkaart.nl/verlopenkaart. De kosten van € 7,50 kan je dan bij ons terugvragen. Dit kan telefonisch, via Facebook, Twitter of onze Chat. Al deze opties kan je hier vinden.



Hoi Denise,

Dankjewel voor je antwoord.
Het gaat niet om alleen een Fietsproduct, maar een studentenproduct.
Ik heb op tijd de gegevens doorgestuurd voor de gegeven deadline.

In afwachting op je antwoord,

Jet
Het Studentenproduct is geen product dat door NS wordt geleverd. Op basis van alleen een Studentenreisproduct zal er vanuit NS dan ook geen nieuwe kaart worden verstrekt. Als je een fietsproduct hebt van ons (OV-fiets) dan krijg je wel bericht met betrekking tot het sturen van een foto en zou je dus ook automatisch een nieuwe kaart moeten ontvangen. Zoals ik in mijn vorige reactie al liet weten zien we dit de laatste tijd regelmatig verkeerd gaan. Loopt je kaart binnen 6 weken af? Dan zal je toch echt zelf een nieuwe OV-chipkaart dienen te bestellen en de kosten van € 7,50 achteraf bij ons declareren.

Reageer