beantwoord

Nieuwe persoonlijke OV chipkaart met verkeerde foto

• 27 februari 2018
  • 7 reacties
  • 527 Bekeken

ik heb vandaag me nieuwe ov chipkaart gekeregen via NS... maar met 1 problem.
Foto van zoon staat er en niet mij foto.
controleer ze dan niet voor dat ze nieuwe ov pasje gaat maken...
een foto van jongen van 12 jaar oud en me geboorte jaar van 1974!!! dat kopt toch niet.
hoe kan ik nou een nieuwe ov chip aanvragen(online) en hopelijk kost me niets.
want de nieuwe pasje wat ik nu hebt gekregen, hebt ik niet aangevraagd en de foto van me zoon ook niet opgestuurd.
icon

Beste antwoord door Arnold NS 27 februari 2018, 12:56

Hallo Vangie en welkom op het NS Forum!

Het uploaden van een foto wordt bij het aanvragen gedaan en wordt gecontroleerd op echtheid (kenmerken van een gezicht) in een automatisch proces. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je per ongeluk het verkeerde bestand geselecteerd hebt. Hier lees je meer over het vervangen van je OV-chipkaart. De kosten (€11,00) komen echter wel voor eigen rekening. Mocht je willen laten controleren hoe het nou precies gebeurd is met de pasfoto op je OV-chipkaart, raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er is duidelijk iets fout gegaan. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. 030 7515155.
Hallo Vangie en welkom op het NS Forum!

Het uploaden van een foto wordt bij het aanvragen gedaan en wordt gecontroleerd op echtheid (kenmerken van een gezicht) in een automatisch proces. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je per ongeluk het verkeerde bestand geselecteerd hebt. Hier lees je meer over het vervangen van je OV-chipkaart. De kosten (€11,00) komen echter wel voor eigen rekening. Mocht je willen laten controleren hoe het nou precies gebeurd is met de pasfoto op je OV-chipkaart, raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice van OV-chipkaart.
Badge +3
Bij het uploaden van een foto krijg je deze volgens mij altijd te zien, zodat je hem kunt aanpassen (schuiven, bijsnijden e.d.) dus lijkt het lijk me sterk dat je je daarbij vergist. Overigens gebeurt het vaker dat er ineens een familielid of een onbekende op kaarten staat.

Ik vind niet dat iemand dan maar € 11,- moet ophoesten maar dat NS de fout moet herstellen (want daar is de kaart besteld en de foto geüploaded), en dat NS maar met OV-chipkaart moet uitzoeken hoe die verkeerde foto op de kaart is beland.

Als ik bij MediaMarkt een apparaat koop en er is iets mis mee, dan is MediaMarkt het enige aanspreekpunt. Zij mogen mij niet verwijzen naar de fabrikant (van bijv. een koelkast). Is onlangs nog een item over geweest bij een consumentenprogramma (ik meen Kassa), waar MediaMarkt zwaar door het stof ging wegens dat soort praktijken.
Mocht de situatie blijken te zijn, zoals Robert B deze omschrijft, dan zullen wij uiteraard de kosten op ons nemen 🙂. Een prima aanvulling Robert B, bedankt!
Reputatie 7
Badge +3
Zoals ik 't lees gaat het om een nieuwe kaart i.v.m. een verlopen oude en is er niet om een nieuwe pasfoto gevraagd.
Hallo Vangie,

Ik hoor graag van je of dit ging om een vernieuwing van je oude kaart of de aanvraag voor een nieuwe kaart. Heb je ook al contact gehad met onze Klantenservice? Zo niet, dan mag je mij ook even een privébericht sturen met de volgende gegevens:

- Volledige naam
- Postcode en huisnummer
- OV-Chipkaartnummer
- Geboortedatum
- IBAN-rekeningnummer

Je kunt mij een bericht sturen door te klikken op mijn naam en vervolgens op 'Stuur bericht'. Dan zal ik afhankelijk van de situatie even kijken naar de extra gemaakte kosten.
Update: Ik heb nog geen privébericht ontvangen, dus ga er vanuit dat dit via onze Klantenservice is opgelost.

Voor de meelezers: Neem voor een probleem met de OV-Chipkaart en de pasfoto altijd even contact op met onze Klantenservice. Wij kunnen dan aan de hand van je gegevens de situatie bekijken en op zoek gaan naar een oplossing.

Reageer