beantwoord

Normaal kost een overgang 2-1 me €7,30. Waar is die kaart nu in de automaat?

• 8 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 287 Bekeken

Want een dagkaart van 15 euro lijkt me wat veel!
icon

Beste antwoord door Inge NS 8 augustus 2014, 13:50

Voor de Vrij abonnementen geldt inderdaad dat er alleen nog een Toeslag 2-1 op de kaart geladen kan worden. 1 dag van klasse wisselen met reizen op saldo of met een Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement kan via de eenmalige klassewissel. Klik hier voor meer info.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge
En toch is dat de enige optie, althans in combinatie met een van de nieuwe Vrij-abonnementen of bijvoorbeeld de oude Jaartrajectkaart.
Er is al veel over geschreven en gemopperd; NS heeft voor deze abonnementen de toeslag 2-1 voor een specifiek traject afgeschaft.

Overigens geldt 15 euro alleen in doordeweekse Daluren (dus niet in de oude Voordeeluren!). In ochtend- of middagspits (ook in juli en augustus!) betaalt u 25 euro, of 10 euro in het weekend.

In sommige gevallen is het dan nog goedkoper om een heel nieuw eersteklas-kaartje te kopen . . .
Voor de Vrij abonnementen geldt inderdaad dat er alleen nog een Toeslag 2-1 op de kaart geladen kan worden. 1 dag van klasse wisselen met reizen op saldo of met een Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement kan via de eenmalige klassewissel. Klik hier voor meer info.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

3 ns medewerkers dus 3 verschillende antwoorden die allemaal niet klopten. Als ik mijn dalvrij voor de automaat houd kan ik kiezen uit de dagkaarten voor 10, 15 of 25 euro. Check in om 15.45 uur dus een dagkaart van 15 euro (?) (daltijd) of van 25 euro (?) (want om 16 uur is het spitstijd) in plaats van een supplement van tussen de 3,50 en 7,50 euro wat ik meestal heb. Scheelt nogal wat. Dus dan maar in een volle trein 2e klas ipv heerlijk met mijn supplementje 1e klas.

Met Dal Vrij kun je inderdaad enkel gebruikmaken van de Toeslag 2-1. Dat is het antwoord wat Inge heeft gegeven en dat is de juiste oplossing. In sommige situaties kan een overgangsbewijs dan duurder zijn, op langere trajecten soms goedkoper.
Dal vrij voor automaat gehouden, overige kaarten gekozen, en dan komt er geen toeslag 2-1 maar een dagkaart met keuze uit dagkaart weekend, daluren of spitsuren. Dus ik zag geen toeslag 2-1 en de ns medewerker die me hielp raadde me aan om de dagkaart weekend te neme op donderdag. De dame van de service balie raadde me aan eerst uit te checken, dan zou ik het wel zien. Niet dus.

Reageer