NS/Arriva uitchecken | NS Community
beantwoord

NS/Arriva uitchecken

  • 7 November 2021
  • 3 reacties
  • 4035 Bekeken

Hallo,

mijn naam ik Sharon.

Gisteren ben ik ingecheckt op Arnhem Centraal bij NS.

Ik ben toen in een Arriva trein gestapt en toen ik wilde uitchecken bij Arriva was ik natuurlijk ook ingecheckt bij Arriva.

hoe kan ik me nu uitchecken bij NS en Arriva?

Er is geen station van NS in mijn buurt. Op mijn NS app staat namelijk nog dat ik ingecheckt ben. En gaat dit veel kosten, ik heb een ns flex abonnement.

 

Met vriendelijke groet ,

Sharon 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 7 November 2021, 12:04

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Als u ingecheckt bent bij NS dan moet u daar ook weer uitchecken. En ja, dat gaat lastig als er geen incheckpaaltje van NS is. 

Kan een keer gebeuren! Je krijgt met NS Flex automatisch een e-mail over een correctietarief, als je dan contact opneemt met onze klantenservice dan kan dat hersteld worden. De rit van Arriva kan je zelf corrigeren via www.uitcheckgemist.nl (maar waarschijnlijk nu nog niet). 

Reputatie 7
Badge +1

ALS je eenmaal een sjek-IN dan wel UIT, bij iets anders als NS hebt gedaan, dan is het NIET meer mogelijk om die vergeten UITsjek NS nog ergens te laden. Er wordt dan wel onnodig extra geld van je saldo afgehaald (als je geen vrij reizen hebt) en dat kan je herstellen via; mijnNS als je een NS ABO hebt of uitcheckgemist als dat niet het geval is. De mogelijk ook gemiste sjeks bij ARV/breng kan je ook via die site corrigeren.

Als je zo bijdetijd was te zien dat de sjek bij ARV aan het eind dus in feite IN was had je meteen daarna kunnen uitsjekken (in feite is dat INsjek annuleren) en dan wordt er door ARV niks berekend.

Reageer