beantwoord

NS Hispeed toeslag ontbreekt in declaratie-overzicht


S

inds ik gebruik maak van NS Flex wordt de toeslag voor de IC Direct (NS Hispeed) tussen Rotterdam en Amsterdam niet meer vermeld in het declaratie-overzicht. Deze kosten kan ik dus niet declareren bij mijn werkgever. Gisteren heb ik gebeld met de klantenservice en daar kreeg ik te horen dat dat inderdaad niet mogelijk is, dat dat heel vervelend is maar dat NS daar voorlopig niets aan kan doen helaas. Dat was een heel vreemd antwoord, vandaar dat ik het hier nog maar eens aankaart met de vraag wanneer dit wordt opgelost.

Hieronder kun je zien dat bij de toeslag € 0,00 staat en daarboven dat ik niet ben uitgecheckt terwijl ik dat om 9:03 uur op Rotterdam Centraal wel degelijk heb gedaan. Het rode bedrag van € 2,40 is de prijs van de toeslag, maar dat bedrag komt niet terug in de pdf van het declaratieoverzicht (ook niet als ik het vinkje plaats).

icon

Beste antwoord door Denice NS 5 oktober 2018, 10:54

Hi ErikHa. Welkom bij de Community.

Vervelend dat de bedragen voor de ICD toeslag niet op je overzicht komen. Ik ben bang dat we daar, zoals mijn collega al aan heeft gegeven, momenteel weinig aan kunnen doen. NS Flex is nog volop in ontwikkeling. De kosten voor de ICD worden uiteindelijk weergegeven op je maandelijkse factuur. Zodra deze klaar staat in je account ontvang je een e-mail.

Bekijk origineel

15 reacties

Hi ErikHa. Welkom bij de Community.

Vervelend dat de bedragen voor de ICD toeslag niet op je overzicht komen. Ik ben bang dat we daar, zoals mijn collega al aan heeft gegeven, momenteel weinig aan kunnen doen. NS Flex is nog volop in ontwikkeling. De kosten voor de ICD worden uiteindelijk weergegeven op je maandelijkse factuur. Zodra deze klaar staat in je account ontvang je een e-mail.
Dat vind ik een heel vreemd antwoord. Waarom kan de NS daar niets aan doen? Een bug als deze moet toch met prioriteit opgelost kunnen worden? Kunt u aangeven wanneer wordt dit opgelost? Op de factuur staan ook prive reizen, dus die factuur is onbruikbaar voor mijn declaratie. Dit kost mij nu zo'n € 100 per maand. Ik vind dit niet acceptabel.
Ik sluit mij aan bij de persoon hier boven. Vandaag ontdekte ik ook dat de losse declaraties niet bruikbaar zijn voor vrijwel al mijn reizen. Het zou fijn als het bedrag wat in het overzicht staat in ieder geval terugkomt in de PDF Export. Dat is letterlijk het enige wat nodig is.
Ik heb hetzelfde probleem... Lijkt mij wel op te lossen toch?
Jammer dat die factuur onbruikbaar is, omdat er privé reizen op staan. Is het misschien een idee om voor privé reizen een aparte kaart met abonnement aan te schaffen?
Vooralsnog is hier geen andere oplossing voor.
Rizana NS schreef:

Jammer dat die factuur onbruikbaar is, omdat er privé reizen op staan. Is het misschien een idee om voor privé reizen een aparte kaart met abonnement aan te schaffen?
Vooralsnog is hier geen andere oplossing voor.


Is het mogelijk om aan te geven of dit op de development roadmap staat en zo ja, wanneer we deze feature zouden kunnen verwachten?
Wat ik net zie, is dat je in je Mijn NS account gemaakte reizen kunt selecteren. Wellicht is dit een oplossing.
Dat doe je door in te loggen op je Mijn NS account, vervolgens klik je op "Reishistorie" en dan "Trein".

Laat je me weten of dit voor je werkt?

Edit Helaas zit ik ernaast, omdat je de ICD toeslag niet kunt selecteren, zoals eerder genoemd. In dit geval is het alsnog de beste optie om dan een aparte kaart voor privé reizen te hebben.
Rizana NS schreef:

Wat ik net zie, is dat je in je Mijn NS account gemaakte reizen kunt selecteren. Wellicht is dit een oplossing.
Dat doe je door in te loggen op je Mijn NS account, vervolgens klik je op "Reishistorie" en dan "Trein".

Laat je me weten of dit voor je werkt?


Het hele punt van dit topic is dat dat niet werkt, dat kan je lezen in de allereerste reactie.
Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!
Rizana NS schreef:

Ik heb mijn reactie hierboven aangepast. Mijn excuses hiervoor!



Het is niet een reële verwachting dat gebruikers twee keer hetzelfde abonnement afsluiten puur wegens deze administratieve onmogelijkheid.

Is het mogelijk om aan te geven of dit op de development roadmap staat en zo ja, wanneer we deze feature zouden kunnen verwachten?
Reputatie 4
@Hooglander1: vergeef me mijn vraag, maar wat is een development roadmap?
Badge +3
Als @ErikHa € 100,- per maand uitgeeft aan ICd toeslag zou ik gewoon een ICd Altijd Toeslagvrij abonnement nemen, dat kost ongeveer de helft en kan je gewoon declareren.
Reputatie 4
Waldo G schreef:

@Hooglander1: vergeef me mijn vraag, maar wat is een development roadmap?



Een globale planning van wanneer nieuwe features verwacht kunnen worden, of in ieder geval opgepakt gaan worden door een development team.

Robert B schreef:

Als @ErikHa € 100,- per maand uitgeeft aan ICd toeslag zou ik gewoon een ICd Altijd Toeslagvrij abonnement nemen, dat kost ongeveer de helft en kan je gewoon declareren.



Maar dan moet @ErikHa dus 2 chipkaarten hebben. Dat is toch eigenlijk alleen maar een oplossing vanwege onkunde/geen tijd/ geen prioriteit vanuit de verantwoordelijke product owner / ontwikkelaars...
Badge +3
Oh, wacht.... Flex 😞
Reputatie 5
Neemt je werkgever dat bovenstaande screenshot niet aan ?
De kosten zijn gemaakt en ze zijn duidelijk aan de NS uitgegeven. Klaar.

Reageer