beantwoord

NS kaart als ov-chip

• 1 oktober 2016
  • 2 reacties
  • 176 Bekeken

Hi, van m'n vorige baan had ik een NS business kaart, maar die is stop gezet na m'n vertrek. Kan ik deze kaart blijven gebruiken als ov-chip kaart door hem gewoon zelf op te laden?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 2 oktober 2016, 12:07

Hallo femkeve en welkom op het Serviceforum.
Ik heb dit even nagevraagd bij onze zakelijke afdeling en wil je adviseren hiervoor een nieuwe OV-Chipkaart aan te vragen. Officieel gezien worden deze kaarten na einde dienstverband ook afgegeven bij de werkgever en deze kiest er dan voor om de kaart naar ons terug te sturen of te vernietigen. Via OV-Chipkaart kun je een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanvragen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een anonieme kaart, deze kun je o.a. bij een kaartautomaat aanschaffen.
Bekijk origineel

2 reacties

Daar durf ik geen zekerheid over te geven. Ik verwacht dat het moet kunnen als het zakelijke reisrecht is gedeactiveerd en dan zou deze gebruikt moeten kunnen worden als Vol Tarief kaart, maar ik ben het nog nooit tegengekomen en durf het dus niet met zekerheid te zeggen. U kunt het bij de kaartautomaat nakijken of daar het gratis reisrecht Reizen op Saldo zonder NS abonnement er bij staat.
Hallo femkeve en welkom op het Serviceforum.
Ik heb dit even nagevraagd bij onze zakelijke afdeling en wil je adviseren hiervoor een nieuwe OV-Chipkaart aan te vragen. Officieel gezien worden deze kaarten na einde dienstverband ook afgegeven bij de werkgever en deze kiest er dan voor om de kaart naar ons terug te sturen of te vernietigen. Via OV-Chipkaart kun je een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanvragen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een anonieme kaart, deze kun je o.a. bij een kaartautomaat aanschaffen.

Reageer