beantwoord

NS logo @ OV chipkaart?

• 27 juni 2018
  • 8 reacties
  • 455 Bekeken

Reputatie 1
De OV chipkaart wordt door meerdere bedrijven gebruikt, je vraagt hem niet aan op ns.nl maar toch staat het NS logo erop. Is dat bij alle kaarten zo? En waarom staan de logo's van andere bedrijven er niet op?
icon

Beste antwoord door Henk_NL 27 juni 2018, 15:53

De reguliere OV-chipkaart die je bij TLS kunt bestellen bevat geen NS-logo. Vervoerders kunnen kiezen om via eigen kanalen OV-chipkaarten uit te geven welke door TransLink in eigen huisstijl kunnen worden bedrukt. Andere externe partijen kunnen zakelijke kaarten aanvragen en laten bedrukken met een eigen huisstijl: https://www.translink.nl/nl-NL/Diensten/Diensten-zakelijke-markt/Zakelijke-OV-chipkaart

Vroeger waren er meer vervoerders met eigen kaarten, heb hier o.a. nog OV-chipkaarten van Connexxion liggen uit 2010. Tegenwoordig is de hoeveelheid beperkt.
Bekijk origineel

8 reacties

De reguliere OV-chipkaart die je bij TLS kunt bestellen bevat geen NS-logo. Vervoerders kunnen kiezen om via eigen kanalen OV-chipkaarten uit te geven welke door TransLink in eigen huisstijl kunnen worden bedrukt. Andere externe partijen kunnen zakelijke kaarten aanvragen en laten bedrukken met een eigen huisstijl: https://www.translink.nl/nl-NL/Diensten/Diensten-zakelijke-markt/Zakelijke-OV-chipkaart

Vroeger waren er meer vervoerders met eigen kaarten, heb hier o.a. nog OV-chipkaarten van Connexxion liggen uit 2010. Tegenwoordig is de hoeveelheid beperkt.
Reputatie 1
De kaart is aangevraagd op ov-chipkaart.nl.. waar is het een NS-kaart geworden?
Dat durf ik je niet te zeggen, in principe krijg je vanuit TLS gewoon een standaard oranje kaart. Ten minste, een aantal maanden geleden toen ik er eentje aan heb gevraagd nog wel. Voor zover ik weet is dat niet veranderd.
Reputatie 7
Badge +3
Toen in Zuid-Holland de strippenkaart eruit ging kon je bij Connexxion zo eentje bestellen voor 1 euro. Zelf toen ook gekocht eind 2010
Badge +3
De kaart is aangevraagd op ov-chipkaart.nl.. waar is het een NS-kaart geworden?
Je hebt dus gewooon een nieuwe losse kaart (zonder abonnementen) gekocht bij OV-chipkaart, of was het een vervanging van een verlopen of defecte/verloren/gestolen kaart?

Als daar namelijk NS gerelateerde zaken op staan dan zullen ze hem wel (net als de oude) 'branden' met het NS logo.
Ik kan me vinden in de gegeven antwoorden van Henk en Robert. Indien je een losse OV-chipkaart zonder abonnement hebt besteld dan krijg je een OV-chipkaart met alleen het logo van de OV-chipkaart erop.
Ik kan me niet in mijn eigen antwoord vinden. Ten minste, niet als antwoord op de vervolgvraag van TS waarom een bij TLS aangevraagde kaart ineens ontvangen wordt met NS branding?
Dat begrijp ik Henk_NL. Om de vervolgvraag te kunnen beantwoorden hebben we nog wat informatie van TS nodig.

@Thor89 Was de aanvraag van de kaart een vervanging van een verlopen of defecte/verloren/gestolen kaart? Of heb je gewoon een losse persoonlijke OV-Chipkaart aangevraagd?

Reageer