beantwoord

NS OV chipkaart verloopt

  • 1 July 2022
  • 6 reacties
  • 185 Bekeken

Op 20 mei jl heb ik bericht ontvangen om een nieuwe pasfoto te downloaden ivm verloop NS kaart op 16.07.2022. Eind mei heb ik dit in orde gemaakt en tot op heden nog geen nieuwe kaart ontvangen. 

Wanneer kan ik deze verwachten? Ik reis 1 tot 2x per week met de trein en heb deze nodig.

Ik zie uw reactie graag tegemoet. 

 

Met vriendelijke groet, 

Marcella Barbiër 

icon

Beste antwoord door Momo 1 July 2022, 11:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Bel even met OV-chipkaart: 0900 0980. In principe bestelt u bij NS maar de chipkaart gaat via deze organisatie.

Reputatie 7
Badge +3

De NS klantenservice kan checken of de foto op tijd is doorgestuurd door hen en de OV-chipkaart.nl klantenservice kan checken of de kaartvernieuwing in gang is gezet. Maar een nieuwe kaart behoor je zeker 4 weken voor het verlopen van de oude kaart in huis te hebben. 

U had de kaart nu dus al moeten hebben. Er is dan blijkbaar wat mis gegaan. Dat gebeurt wel eens vaker.

Beste is dan na checken bij NS en OV-chipkaart.nl om zelf de kaartvernieuwing aan te vragen en achteraf de kosten bij NS terug te vragen. 

Bedankt voor jullie advies. OV kon niks vinden omdat mijn OV kaart gekoppeld is aan een NS abonnement, met de NS gebeld. Blijkt dat er daar door drukte een achterstand hebben. Mijn kaart komt over 7 dagen binnen. Net op tijd.

Fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +1

Bedankt voor jullie advies. OV kon niks vinden omdat mijn OV kaart gekoppeld is aan een NS abonnement, met de NS gebeld. Blijkt dat er daar door drukte een achterstand hebben. Mijn kaart komt over 7 dagen binnen. Net op tijd.

Fijn weekend 

Ik help het je hopen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt voor de zekerheid nog wel kijken in je OV-chipkaart.nl account. Daar zou bij de bijna verlopen kaart moeten staan dat kaartvernieuwing is aangevraagd met de datum waarop dat gedaan is. Is er geen kaartvernieuwing aangevraagd dan staat er dat de kaart bijna verloopt. 

Badge +3

Het bovenstaande advies van @Momo is heel verstandig, check de status van je kaart via een Mijn OV-chip account.

Als men bij NS zegt dat ze alsnog een kaartvernieuwing voor je aangevraagd hebben (die je dan inderdaad binnen 7 dagen krijgt) dan geloof ik dat niet zomaar.

Tot voor kort was het namelijk zo dat NS helemaal niets meer voor je kon/wilde betekenen zodra een kaart binnen 6 weken verliep. Dan moest je zelf naar TLS/OV-chipkaart en kon de kosten € 7,50 later van NS terugkrijgen.

Voordeel van dat laatste is wel dat als je op bijv. zaterdag een kaart bestelt, je die op dinsdag of woensdag echt wel in de bus hebt.

Reageer