NS ov kaart bijna verlopen

• 20 mei 2016
  • 7 reacties
  • 1254 Bekeken

goedendag,
Klopt het dat ik een brief krijg om mijn ov-chipkaart te verlengen van de OV-chipkaart klantenservice en niet van de NS zelf ?
alvast bedankt voor uw antwoord !
gr Oscar

7 reacties

Dat blijkt in praktijk nogal wisselend. Als u een NS-abonnement hebt, zou u bericht van NS moeten krijgen, tenzij NS gevraagd heeft om toestemming voor het bewaren van uw pasfoto en u die toestemming niet gegeven hebt. Anders zou u bericht van TLS ("OV-chipkaart klantenservice") moeten krijgen, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat ook niet altijd gebeurt.
Ok bedankt ga even bellen denk met de ns
Kan geen telefoon nummer vinden. Waar kan ik mijn NS ov-chipkaart eind datum vinden (wanneer de kaart zelf verloopt) en waar op de ns site kan ik deze dan verlengen ?
alvast bedankt voor jullie hulp.
Badge +3
Op deze pagina kunt alle contactgegevens van NS vinden:
http://www.ns.nl/klantenservice/contact
Reputatie 1
Badge
@orv:die vervaldatum staat gewoon op de kaart gedrukt-ff beter kijken.
het helpt helemaal niks nu NS te bellen-ze zullen enkel zeggen, waarschijnlijk na heel lang zoeken+overleg, dat je de instructies van OV-chipkaart moet opvolgen. Dus bespaar je de tijd+kosten. Je moet ook de 7,50 die de kaart kost voorschieten-als je een doorlopend NS-ABO hebt, dan kan je die na succesvol verlengen terugclaimen bij NS.
Je reactie duidt erop dat NS-na ruim 2 jaar aandringen op duidelijker info hierover, daar nog steeds geen kans toe heeft gezien. Of een korte mail met uitleg niet veel misverstand en onbegrip zou kunnen voorkomen.
Reputatie 1
Waar kan ik mijn NS ov-chipkaart eind datum vinden (wanneer de kaart zelf verloopt) en waar op de ns site kan ik deze dan verlengen?

Als het goed is, staat de einddatum rechtsonderaan op de voorkant van je kaart. Je kunt de kaart het beste via OV-chip verlengen: https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/zelf-regelen/wat-te-doen-met-een-verlopen-kaart.htm
Abonnementen worden automatisch overgezet.

In principe is het een OV-chipkaart, waar toevallig een NS-abonnement op staat. Maar je kunt er ook andere abonnementen van andere vervoerders op hebben staan. Of andersom, als je NS-abonnement is beƫindigd, kun je de OV-chipkaart nog gewoon gebruiken.

Daarom verloopt het vernieuwen van de kaart via OV-Chip en niet via de NS. Het is inderdaad verwarrend, omdat veel mensen met een NS-abonnement een kaart hebben die een NS-uitstraling heeft met geel en blauw enzo. Dat is eigenlijk niet logisch. Het is in de eerste plaats een OV-chipkaart.

edit: het telefoonnummer van OV-chip staat trouwens op de achterkant van je kaart: 0900-0980
Badge +3
Je moet ook de 7,50 die de kaart kost voorschieten-als je een doorlopend NS-ABO hebt, dan kan je die na succesvol verlengen terugclaimen bij NS.
Werkelijk?

Vorig jaar zijn hier in huis van ons allebei de OV-chipkaarten met Voordeelurenabonnement automatisch en zonder verdere kosten vernieuwd.
Eerder in het jaar hadden we beiden een brief ontvangen met het verzoek om NS toe te staan om onze pasfoto's langer dan 5 jaar te bewaren en te gebruiken voor de nieuwe kaarten. Dat hebben we toegestaan en ruim op voor het verlopen van de OV-chipkaarten, hadden we de nieuwe kaarten in huis.

Bij een NS-servicebalie hebben we het resterende saldo van de oude kaarten laten overschrijven naar de nieuwe.

Reageer