beantwoord

NS stuurt mail en brief met verlopen link

  • 16 maart 2020
  • 12 reacties
  • 290 Bekeken

Voor de verlenging van mijn OV chipkaart met daarop mijn NS abonnement, stuurt de NS mij een mail en een brief dat ik voor 27 maart 2020 een nieuwe pasfoto moet uploaden. Vandaag, 16 maart 2020 geprobeerd, maar de link blijkt verlopen. Vervolgens 30 minuten (!) met de kantenservice gebeld en die weet niks anders te verzinnen dan dat ik een nieuwe OV chipkaart moet aanvragen en dan opnieuw bellen om de koppeling tot stand te brengen met mijn voordeelurenabonnement. Ik vind deze 'klantenservice' beneden alle peil.

icon

Beste antwoord door Erryt NS 16 maart 2020, 17:35

Hallo Deezebees en welkom bij de NS Community,

 

Zeer spijtig dat onze geboden service niet naar behoren werkt. Indien je geen foto kan uploaden dan bieden wij altijd de mogelijkheid om zelf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen en na ontvangst de kosten te verhalen. Zodoende kunnen wij in ieder geval nog onze jaar-abonnementshouders voorzien van een gratis nieuwe OV-chipkaart. Ik snap dat je liever minder moeite hiervoor had gedaan.

Bekijk origineel

12 reacties

Hallo Deezebees en welkom bij de NS Community,

 

Zeer spijtig dat onze geboden service niet naar behoren werkt. Indien je geen foto kan uploaden dan bieden wij altijd de mogelijkheid om zelf een nieuwe OV-chipkaart te bestellen en na ontvangst de kosten te verhalen. Zodoende kunnen wij in ieder geval nog onze jaar-abonnementshouders voorzien van een gratis nieuwe OV-chipkaart. Ik snap dat je liever minder moeite hiervoor had gedaan.

Beste Erryt, Hier kan ik toch niks mee? Waarom kan ik geen werkende link ontvangen? Moet ik strakjes weer bellen om mijn OV Chipkaart kaart te koppelen en om mijn geld terug te vragen. Want een klachtenfirmulier is ook nergens te ontdekken op www.ns.nl/klantenservice….

Ik heb helaas geen alternatief. Zodoende kunnen wij jouw de OV-chipkaart gratis aanbieden en dat lijkt mij wel een goede oplossing. Als je dat niet wenst te ondernemen kan je via alle kanalen van onze klantenservice een klacht indienen.

Badge +3

Via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm kan je vanaf 6 weken voordat de kaart verloopt een nieuwe aanvragen.

Je abonnement(en) worden dan overgezet en de kosten à € 7,50 kan je gewoon bij de NS declareren (als je een doorlopend abonnement hebt).

Het saldo van de oude kaart wordt binnen 2 weken ná de einddatum teruggestort (door TLS/OV-chipkaart), maar als het minder dan €30 is kan je dat ook (voordat de kaart verloopt) terughalen bij een servicebalie van een willekeurige vervoerder (NS/Arriva/GVB etc.)

In de mail of brief van NS staat een referentiecode. Vul deze in op deze pagina (dat kan dus maar tot uiterlijk 6 weken voordat je kaart verloopt). Daarna moet je het inderdaad via TLS/OV-chipkaart zelf regelen.

Beste Erryt, Hier kan ik toch niks mee? Waarom kan ik geen werkende link ontvangen? Moet ik strakjes weer bellen om mijn OV Chipkaart kaart te koppelen en om mijn geld terug te vragen. Want een klachtenfirmulier is ook nergens te ontdekken op www.ns.nl/klantenservice….

 

Antwoord op een klacht duurt ook minimaal 2 maanden. Ik zou er maar niet aan beginnen.

 

Knap overigens dat Robert B wel een alternatief heeft en degene die bij NS werkt niet.

Duurt antwoord echt zo lang? Heb vandaag een ouderwetse brief gestuurd naar de NS klantenservice! Wacht even af en anders volg ik Roberts advies...

Badge

 

Knap overigens dat Robert B wel een alternatief heeft en degene die bij NS werkt niet.


Volgens mij geeft Erryt hetzelfde aan alleen in minder woorden, TS is dit ook al eerder aangegeven toen ze contact had met klantenservice.

Badge +3

Duurt antwoord echt zo lang? Heb vandaag een ouderwetse brief gestuurd naar de NS klantenservice! Wacht even af en anders volg ik Roberts advies...

Dank voor de complimenten (iemand van NS zal nog wel kunnen bevestigen dat het inderdaad ongeveer zo werkt?)

Antwoord op een brief kan zomaar 2 maanden duren. Dan liever hier!

 

Knap overigens dat Robert B wel een alternatief heeft en degene die bij NS werkt niet.


Volgens mij geeft Erryt hetzelfde aan alleen in minder woorden, TS is dit ook al eerder aangegeven toen ze contact had met klantenservice.

Sorry hoor, ik haal het er echt niet uit. Dat collega’s voor elkaar opkomen is te waarderen maar in dit geval komt het goede antwoord van Robert B.

De manier van handelen die Robert B beschrijft is mogelijk. 

Sterker nog! Heb via de link in Robert’s antwoord binnen 2 minuten een foto kunnen uploaden. Sorry community specialisten en klantenservice: dit vind ik echt het toppunt! Ik zou deze case voor trainingsdoeleinden gebruiken als ik NS was... 

Sterker nog! Heb via de link in Robert’s antwoord binnen 2 minuten een foto kunnen uploaden. Sorry community specialisten en klantenservice: dit vind ik echt het toppunt! Ik zou deze case voor trainingsdoeleinden gebruiken als ik NS was... 

 

In feite heeft Erryt NS je ook op deze optie gewezen, Deezebees, weliswaar zonder links. Ik snap dat dit proces zeer omslachtig is, misschien wel onnodig moeilijk, maar NS kan er helaas niets aan doen. Dit is hoe de Klantenservice OV-chipkaart het proces wil hebben ingericht. NS kan namelijk geen OV-chipkaarten maken, dat doet de Klantenservice OV-chipkaart. Als je de kaart via NS krijgt zit er alleen een andere sticker op. 

Reageer