beantwoord

Nummer op gebroken OV chipkaart niet leesbaar

• 18 september 2014
  • 8 reacties
  • 1121 Bekeken

Hallo, ik wil een nieuwe OV chipkaart aanvragen omdat de mijne gebroken is. Ik heb hiervoor het nummer van de kaart nodig maar deze is door vervaging onleesbaar geworden. Er staat mijn naam en studenten abonnement op de kaart. Kan iemand mij helpen want de klantenservice telefoon werkt niet.
icon

Beste antwoord door Thijs2 18 september 2014, 19:24

Zoals je zelf zegt gaat het om een studentenabonnement. NS heeft hiervan geen kaartnummers. Je kunt het beste met DUO contact opnemen, zij kunnen je hier verder mee helpen. Langsgaan bij een servicebalie heeft daarvoor niet zoveel zin.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je nummer is zonder meer te achterhalen. Je kunt ook naar een servicebalie van NS gaan. Eventueel krijg je dan tijdelijk reisrecht en heb je na ongeveer een week een nieuwe kaart thuis. Dat tijdelijk reisrecht kan ook op een anonieme kaart. Als je daar zonder kunt, kan een moderator hier het ook oppikken. De Klantenservice werkt wel maar er is soms een lange wachttijd.
Je nummer is zonder meer te achterhalen. Je kunt ook naar een servicebalie van NS gaan. Eventueel krijg je dan tijdelijk reisrecht en heb je na ongeveer een week een nieuwe kaart thuis. Dat tijdelijk reisrecht kan ook op een anonieme kaart. Als je daar zonder kunt, kan een moderator hier het ook oppikken. De Klantenservice werkt wel maar er is soms een lange wachttijd.

Ik hoorde geen wachttoon 5 minuten lang dus ik had het idee dat de telefoon helemaal niet werkte. Ik wist niet dat je een tijdelijke kaart kon krijgen misschien is dat wel een goed idee want ik moet ook nog naar school. Kan de service balie ook mijn kaart aanvragen zonder nummer of moet ik dat alsnog met een moderator doen?

Laatste vraag, als je kaart breekt is hij dan zoiezo stuk of moet hij precies breken waar de chip zit?
Reputatie 7
Badge +4
De servicebalie geeft je dan een aanvraagformulier mee en daar moet je je oude kaart op plakken. Je moet hem waarschijnlijk toch vervangen, het nummer hoort zichtbaar te zijn. Of hij echt stuk is, kun je vaststellen bij het in- en uitchecken. Als dat niet lukt, moet hij direct vervangen. Je bent er namelijk zelf verantwoordelijk voor dat je kaart het gewoon doet.

De servicebalie geeft je de tijdelijke kaart meteen mee en er staat hetzelfde op als op de kaart die je nu hebt. Aan het vervangen zijn wel kosten verbonden. Wie weet heb je een anonieme kaart om het tijdelijk reisrecht er op te zetten. Dat is drie weken geldig. De anonieme kaart waar je dat opzet, hoeft niet van jezelf te zijn en zou je even kunnen lenen. Anders zul je er eentje moeten kopen. Ze hebben ze daar op voorraad.
De servicebalie geeft je dan een aanvraagformulier mee en daar moet je je oude kaart oppakken. Je moet hem waarschijnlijk toch vervangen, het nummer hoort zichtbaar te zijn. Of hij echt stuk is, kun je vaststellen bij het in- en uitchecken. Als dat niet lukt, moet hij direct vervangen. Je bent er namelijk zelf verantwoordelijk voor dat je kaart het gewoon doet. De servicebalie geeft je de tijdelijke kaart meteen mee en er staat hetzelfde op als op de kaart die je nu hebt. Aan het vervangen zijn wel kosten verbonden. Wie weet heb je een anonieme kaart om het tijdelijk reisrecht er op te zetten. Dat is drie weken geldig. De anonieme kaart waar je dat opzet, hoeft niet van jezelf te zijn en zou je even kunnen lenen. Anders zul je er eentje moeten kopen.

Bedankt Thom je hebt me goed geholpen. Alleen als ik mijn kaart moet opsturen duurt het nog langer dan als ik hem via internet opgeef als stuk. Ik zou liever dat doen denk ik, als ik mijn nummer wist..
Reputatie 7
Badge +4
Het nummer is met de overige gegevens wel te achterhalen door de servicedesk of een moderator hier. Succes!
Zoals je zelf zegt gaat het om een studentenabonnement. NS heeft hiervan geen kaartnummers. Je kunt het beste met DUO contact opnemen, zij kunnen je hier verder mee helpen. Langsgaan bij een servicebalie heeft daarvoor niet zoveel zin.
Reputatie 4
Badge
Inderdaad, er is wel een Tijdelijk Reisrecht voor het studentenreisproduct maar daarvoor moet je niet bij NS maar bij http://www.studentenreisproduct.nl/detail/tijdelijk-studentenreisproduct-aanvragen/ zijn.
Ik ga er mee aan de slag! Thanks

Reageer