beantwoord

Nummer ov-chipkaart

• 31 augustus 2015
  • 6 reacties
  • 1460 Bekeken

Je zou denken: het 7 cijferig nummer bovenzijde kaart is het ov-chip kaartnummer.
Maar: ivm verkrijgen van restitutie wegens gemiste uitcheck bij Ariva, gaf NS service mij een uitdraai van de reishistorie. Daarop staat als nummer van mijn ov-chipkaart een nummer van 8 tekens, een mix van 4 cijfers en 4 letters. (Op de kaart zelf niet terug te vinden.)

Op het scherm voor het invullen van de gegevens is ruimte voor 4 x 4 cijfers, letters worden niet gepakt.
Op de ov-chipkaart staat linksonder zo'n cijfer, maar 3 cijfers zijn onleesbaar door het design van de kaart.

Waar haal ik het nummer van mijn ov-chipkaart vandaan?
icon

Beste antwoord door Thom 31 augustus 2015, 16:13

Het is een zestiencijferig nummer. De eerste vier cijfers zijn 3528 doorgaans. U kunt dit nummer ook vinden op Mijn NS als u dat heeft. U kunt desnoods Klantenservice bellen 030 7515155.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is een zestiencijferig nummer. De eerste vier cijfers zijn 3528 doorgaans. U kunt dit nummer ook vinden op Mijn NS als u dat heeft. U kunt desnoods Klantenservice bellen 030 7515155.
Prachtig, dit is precies het antwoord dat ik nodig heb.. Bedankt!!
Moet ook allemaal natuurlijk niet te makkelijk gaan, dadelijk gaat iedereen nog hun centjes terugvragen, moeten we natuurlijk niet willen, wordt het alleen maar allemaal duurder van!

😉.
Op iedere OV-chipkaart staat het 16-cijferige nummer, met uitzondering van de oude Voordeelurenkaarten, waar alleen het klantnummer op staat.
Ja, Moderator, dat weet ik, en ik kan er 14 van lezen, maar twee zijn onleesbaar door het fraaie design van de kaart.
Ik heb het nummer met 2 vraagtekens op de onleesbare plek gemaild naar de NS en zij hebben reeds geantwoord dat ik binnen 5 dagen de oplossing tegemoet mag zien
Excuses, Treinreizigster. Mijn bericht was met name gericht aan Sem 🙂.

Fijn dat je hebt gemaild. Bellen is overigens sneller, maar dat moet je natuurlijk maar net willen. Als je over een week nog geen bericht hebt, mag je mij een privebericht sturen door op mijn naam en Stuur bericht te klikken. Als je mij dan je naam, geboortedatum en adres geeft, kan ook ik je het kaartnummer geven.

Reageer