beantwoord

ommen - zwolle met korting 10,-+ ?

• 29 september 2016
  • 6 reacties
  • 146 Bekeken

Ik kom net uit ommen met de trein in zwolle aan. Ik moet overstappen van arriva naat ns.
Ik had nog +/-14 euro op mijn pas. Maar eenmaal in zwolle uitgechipt ; staat er ineens dat ik teweinig saldo heb. Ommen - zwolle kost mij net iets boven de 2,-
Hoe is het mogelijk dat dit stukje mij zoveel kost ?
Ik heb de bus moeten pakken omdat de ns vondt dat ik te weinig saldo zou hebben. Hoe kan dit opgelost worden?
(voel me nu gewoon opgelicht door dit disfunctionerend systeem)
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 29 september 2016, 19:32

Heeft u in Zwolle eerst uitgecheckt bij Arriva en vervolgens ingecheckt bij NS? Let er daarbij op dat poortjes een incheckkant en een uitcheckkant hebben!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vermoedelijk ben je vergeten om in Ommen in te checken.
Reputatie 6
Badge +1
Heeft u in Zwolle eerst uitgecheckt bij Arriva en vervolgens ingecheckt bij NS? Let er daarbij op dat poortjes een incheckkant en een uitcheckkant hebben!
Hallo catweasleAPD en welkom op het Serviceforum.
Vervelend dat dit vanmorgen niet helemaal goed is gegaan. Er is ergens iets mis gegaan met in- of uitchecken. Het kan inderdaad dat je vergeten bent in te checken in Ommen, zoals Tazmin aangeeft. Ook de optie van Keuzereiziger is mogelijk. Als je nog wat aanvullende informatie kunt geven over de situatie kunnen we dit misschien achterhalen.

Je kunt ook even contact opnemen met onze klantenservice om te kijken waar dit mis is gegaan. Dit kan telefonisch via 030 - 751 51 55 of via Twitter of Facebook. Daarnaast kun je doordeweeks van 08.00 - 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 - 17.00 uur ook nog met ons chatten via onze Live Chat.
Reputatie 7
Badge +3
Maar eenmaal in zwolle uitgechipt ; staat er ineens dat ik teweinig saldo heb.
Bij het uitchecken komt er nooit te staan dat je te weinig saldo hebt. Dat gebeurt alleen bij inchecken. Waarschijnlijk ben je dus toch in Ommen vergeten in te checken.
Dank voor de tips. Ik zal morgen de klantenservice bellen. Het inchippen is wel gehaast gebeurt, en niet gecontroleerd in de trein. Het zou een optie kunnen zijn dat er iets mis is gegaan met inchippen, maar op het poortje stond dat ik uitchipte en de reis 10 euro kosten.. Dat vondt ik er ook zo vreemd aan.

@mrfreeze helaas is dit tegenwoordig wel het geval. Bij de bus kon ik aan het eind van de reis niet uitchecken wegens te weinig slado
Badge +3
Bij het uitchecken komt er nooit te staan dat je te weinig saldo hebt. Dat gebeurt alleen bij inchecken.
Dit is onjuist. Zou er net genoeg op de kaart staan om het instaptarief te kunnen afschrijven (eventueel door maximaal vier euro in de min te staan), maar valt de ritprijs hoger uit dan het instaptarief, dan moet eerst saldo worden opgeladen voordat kan worden uitgecheckt. Daarom staan er op alle met poortjes afgesloten stations ook oplaadautomaten binnen de poortjes.

Reageer