beantwoord

Onbedoeld negatief saldo

• 21 mei 2014
  • 3 reacties
  • 557 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb een jaartrajectkaart van de NS voor de treinreis naar amsterdam en een OV kaart van het GVB voor het reizen binnen amsterdam. De kaarten zitten in dezelfde portemonnee en onlangs kwam ik er achter dat bij het inchecken bij het GVB de NS jaarkaart ook "mee doet". Gevolg daarvan is nu een negatief saldo op mijn Ns kaart terwijl ik die helemaal niet voor de metro heb gebruikt. Hoe krijg ik dit hersteld? Heb ik nu geen toegang bij een gesloten Ns poortje?
icon

Beste antwoord door Anonymous 21 mei 2014, 12:17

Uit de voorwaarden voor een jaartrajectkaart:

"Negatief saldo? Dan kunt u uw NS-abonnement niet gebruiken in bus, tram en metro. Reizen met de trein kan wél. Door uw saldo weer op te laden, kunt u er weer overal mee reizen."

En een negatief saldo kunt u alleen maar weer ongedaan maken door het saldo weer aan te vullen (euro's op te laden).

Hier en daar wordt altijd geadviseerd slechts één OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden.
Dat advies is u kennelijk ontgaan, maar zal het u nu wel duidelijk zijn, denk ik.
Van de (minimaal) 3 OVC's waar ik mee rondloop in mijn portemonnee, haal ik altijd die kaart er even uit die ik op dat moment gebruik.
Bekijk origineel

3 reacties

Uit de voorwaarden voor een jaartrajectkaart:

"Negatief saldo? Dan kunt u uw NS-abonnement niet gebruiken in bus, tram en metro. Reizen met de trein kan wél. Door uw saldo weer op te laden, kunt u er weer overal mee reizen."

En een negatief saldo kunt u alleen maar weer ongedaan maken door het saldo weer aan te vullen (euro's op te laden).

Hier en daar wordt altijd geadviseerd slechts één OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden.
Dat advies is u kennelijk ontgaan, maar zal het u nu wel duidelijk zijn, denk ik.
Van de (minimaal) 3 OVC's waar ik mee rondloop in mijn portemonnee, haal ik altijd die kaart er even uit die ik op dat moment gebruik.
Goed advies van Hans,

En mocht u perrongeluk met de verkeerde kaart zijn ingecheckt. u kunt binnen 20 minuten na het inchecken kosteloos uitchecken bij de meeste vervoerders. (mits er geen reis is gemaakt natuurlijk)
Badge
Rusqn, welkom op het forum. Wat Hans aangeeft, klopt. Dank voor jullie reacties (NSgids en Hans) Om dit te voorkomen, adviseren wij ook altijd om 1 OV-chipkaart te gebruiken. Indien er toch geld is afgeschreven door het poortje van GVB, dan wil ik je adviseren om contact op te nemen met het bedrijf GVB

Reageer