beantwoord

Ondanks NS Flex te weinig saldo voor reizen met metro GVB

• 29 mei 2021
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Onlangs heb ik mijn Dal voordeel abonnement omgezet in NS Flex zonder abonnement. Deze heb ik op 12/13 maart 2021 geactiveerd. Het resterende saldo op de kaart is vervolgens terug gestort op mijn bankrekening.

Vandaag 29 mei heb ik een reis gemaakt met de metro in Amsterdam (GVB). De heenreis ging zonder problemen. Bij te terugreis kwam ik het metrostation niet in. Het poortje ging niet open vanwege "saldo tekort”. Ik had 1.58 eur saldo tekort. Ik heb vervolgens 4 euro op de kaart moeten zetten om de terugreis te kunnen maken. Opnieuw is er toen 1.58 eur van de kaart afgehaald. Er staat nu nog 0,84 eur op (4 euro - 1,58 - 1,58).

Ik dacht dat reizen met het GVB ook op rekening ging als NS flex is geactiveerd.

Wat moet ik nu doen?

icon

Beste antwoord door dennisg 30 mei 2021, 09:07

Hallo @Mark73nl,

Het kan zijn dat het bus, tram en metro gedeelte niet (goed) op de kaart gezet is. Daardoor blijf je dus op saldo reizen. Hiervoor zou ik met de klantenservice contact opnemen. Ze kunnen dan meekijken of het er dan op staat of niet. Zo niet, dan kunnen ze het nog klaarzetten en dan moet je het er alleen nog zelf opzetten. 

Of je hebt een bus, tram en metro abonnement erop staan. Dit gaat niet samen. Dit dient dan op 2 verschillende kaarten te staan.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4

Hallo @Mark73nl,

Het kan zijn dat het bus, tram en metro gedeelte niet (goed) op de kaart gezet is. Daardoor blijf je dus op saldo reizen. Hiervoor zou ik met de klantenservice contact opnemen. Ze kunnen dan meekijken of het er dan op staat of niet. Zo niet, dan kunnen ze het nog klaarzetten en dan moet je het er alleen nog zelf opzetten. 

Of je hebt een bus, tram en metro abonnement erop staan. Dit gaat niet samen. Dit dient dan op 2 verschillende kaarten te staan.

Badge +3

Je kunt het ook zelf controleren bij een automaat (bijv. supermarkt) of via Mijn OV-chip kaartinformatie (met een account en de kaart gekoppeld).

Als Reizen op Rekening Bus Tram Metro, NS ontbreekt reis je inderdaad op saldo.

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Inderdaad bleek dat het reizen op rekening wel was geactiveerd voor de NS, maar niet voor bus, tram en metro. Dit is nu alsnog geactiveerd. Ik ga dit weekend uitproberen of alles nu werkt.

Dank voor jullie reacties.

Fijn dat het nu helder is. Bedankt voor je terugkoppeling, Mark73nl.

Reageer