beantwoord

ondanks uitcheck dubbele kosten ingehouden

  • 29 December 2022
  • 5 reacties
  • 133 Bekeken

Ik ga hier maar mijn verhaal doen, want via de telefoon begrijpen ze het niet, geen e-mailadres en de chat is bijna een dagbesteding. De 26ste ben ik vanuit Apeldoorn vertrokken naar Amsterdam zuid met een saldo van 26,04. Bij het uitchecken zag ik, wat ik mij kan heugen, -3,…. Ik heb wel degelijk uitgecheckt vandaar mijn verbazing dat er een min saldo stond want een reis kost 17,10. Vervolgens proberen in te checken bij de metro in de hoop dat het mogelijk al gecorrigeerd was, maar helaas toch echt een te laag saldo. Ik ben vervolgens 10 euro bij gaan pinnen en een rit gemaakt van 1,63. NS waar is mijn geld gebleven. Ik zou na de rit 26,04-17,10=  8,94 als saldo op mij chipkaart moeten hebben staan, maar stond ergens in de -3,…. Alles kan ik aantonen uit mijn reishistorie maar nergens kan ik terecht. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 December 2022, 13:55

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kan het zijn dat u in Apeldoorn per ongeluk bij Arriva heeft ingecheckt i.p.v. bij NS?

Dan heeft u een gemiste uitcheck bij Arriva: € 10
En een gemiste incheck bij NS: € 20

€ 26,04 - € 30 = € -3,96

Ik ben door de poortjes gelopen naar het station. Wat ik mij kan heugen is dit geen toegang tot de bus maar alleen het perron naar de trein. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi TessV v en welkom bij de NS Community! 

Wat balen dat er tijdens de reis te veel saldo is ingehouden! En ik begrijp dat het vervelend is dat jouw verhaal bij de klantenservice niet begrepen wordt. Wat mrfreeze aangeeft, kan goed kloppen. Check je reishistorie hiervoor even via www.ovchipkaart.nl. Zo zie je jouw reisgegevens bij alle vervoerders. Voor te veel ingehouden saldo bij NS, kun je zeker terecht bij onze klantenservice. Wellicht is dan een berichtje via Twitter of Facebook voor jou de fijnste optie.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben door de poortjes gelopen naar het station. Wat ik mij kan heugen is dit geen toegang tot de bus maar alleen het perron naar de trein. 

In Apeldoorn rijden ook treinen van Arriva. Er zijn dus zowel poortjes van NS als van Arriva.

 

Voor te veel ingehouden saldo bij NS, kun je zeker terecht bij onze klantenservice.

En voor het terugvragen van de € 10 van Arriva kun je als het goed is terecht op uitcheckgemist.nl.

Super, dank voor jullie hulp. Ik zie nu inderdaad Arriva staan. Dit moet via Arriva geven ze aan bij “uitcheckgemist”, dus dat ga ik meteen even doen. 

Reageer