beantwoord

onjuiste restitutie

• 26 november 2019
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Dag mevrouw Lieneke Bouma,

bedankt voor de informatie m.b.t. restitutie vragen bij niet ingecheckte reis.

Op 22 oktober ging ik vanuit Amsterdam met de rechtstreekse trein richting Maastricht  naar Eindhoven omdat ik op de avond naar Hongarije vloog.

De trein stopte opeens zonder enige voor de passagiers begrijpelijke reden.

op het station van Geldermalsen.Iedereen moest uitstappen. Niemand werd geïnformeerd waarom. Een paar minuten later vertrok de trein leeg en enkele tientallen passagiers

stonden op het perron. Ik werd zenuwachtig omdat ik bang was dat ik mijn vliegtuig zou missen.

Op het station van Geldermalsen dacht ik om eventueel een taxi te bestellen naar Eindhoven verder te gaan.

Automatisch heb ik me uitgecheckt op het perron. Taxi's waren er niet dus gauw kwam ik terug naar het station. 

Wij passagiers  hebben geen informatie of bericht van het personeel van NS ontvangen. Na ongeveer 40 minuten kwam een of andere trein langs en iedereen rende snel naar binnen.Door de chaos en stress ben ik vergeten mijn reisdocument (ov-NS kaart) opnieuw in te checken.

Gisteren heb ik de restitutie teruggevraagd d.w.z.: instaptarief.

Ik snap een ding niet. Mijn reis was vanuit Amsterdam

naar Eindhoven met de 2e klaas en kortingskaart van 40%. Dat zou 12,30 euro moeten kosten. Nu betaal ik 13,92 euro

alleen omdat ik door niet mijn fout uitgecheckt heb op het station van Geldermalsen.

Verder wil ik vragen ook hoe ik de restitutie van de vertraagde reis van 40 minuten kan aanvragen.Ik zag namelijk dat jullie uitbetalen vergoedingen wanneer dat soort toestanden gebeuren.

Ik hoor gaarne uw advies hierover.

icon

Beste antwoord door Maxime NS 26 november 2019, 20:20

Hallo Doriomondo, welkom op de NS Community.

Klinkt alsof er nu Amsterdam - Geldermalsen en Geldermalsen - Eindhoven in rekening is gebracht in plaats van alleen Amsterdam - Eindhoven. Ik zou je verzoek neerleggen bij onze klantenservice. Zij kunnen je vast verder helpen! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heeft u nu wel of niet uitgecheckt in Geldermalsen?  En wat bedoelt u met instaptarief? Heeft u uitgecheckt in Eindhoven?

Voor de GeldTerugbijVertraging-regeling komt u als u in Geldermalsen heeft uitgecheckt en daarna niet heeft ingecheckt niet in aanmerking.

Wat u wel kunt doen is uw gemiste incheck in Geldermalsen corrigeren via de klantenservice. Dan wordt het juiste tarief berekend en kunt wel een beroep doen op de GeldTerugbijVertraging-regeling.

De klantenservice van NS is telefonisch of via Facebook Twitter of chat bereikbaar.

Klinkt alsof er nu Amsterdam - Geldermalsen en Geldermalsen - Eindhoven in rekening is gebracht in plaats van alleen Amsterdam - Eindhoven. Ik zou je verzoek neerleggen bij onze klantenservice. Zij kunnen je vast verder helpen! 

Reputatie 7
Badge +3

Uit en incheck binnen 35 minuten zou gewoon als 1 eis gezien worden.

Reputatie 7
Badge +3

Uit en incheck binnen 35 minuten zou gewoon als 1 eis gezien worden.

Ja, maar TS geeft aan niet weer ingecheckt te hebben in Geldermalsen.

Reageer