beantwoord

Online geen geld-terug link

• 17 september 2016
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Al enkele maanden ben ik in de weer om geld terug te vragen welke teveel is afgeschreven. Het betreft dan de 10 euro afschrijvingen. De service balie en medewerkers (Schiphol en Amsterdam CS) hebben mij keer op keer verwezen naar de online mogelijkheid. Maar hoe lang ik ook zoek, waar ik ook zoek: geen link te vinden voor die 10 euro claims !!! Bellen is ook niet altijd een mogelijkheid: storingen, drukte, en meer van die ellende. Vandaag eindelijk iemand kunnen bellen die iets voor mij kon doen, maar ik heb nog 5 claims. En blijkbaar wil NS niet langer dan een half jaar terug gaan. Ik dacht altijd dat het BW tot 5 jaar voorschreef. Geldt die dan niet voor de NS??? Zie dit graag verholpen.
icon

Beste antwoord door Denice NS 19 september 2016, 11:27

Hi Martin. Welkom op het NS Serviceforum!

Omdat we reisgegevens inderdaad, zoals Tochjo al aangeeft, niet langer dan 18 maanden mogen bewaren kunnen claims die ouder zijn dan 18 maanden niet meer ingediend worden. Ook niet via onze Klantenservice. De termijn dat je online een claim kunt indienen is binnen 6 maanden na de betreffende reisdatum. Tevens is er ook een maximum van 3x per kalenderjaar dat je online een claim kunt indienen. Via onze Klantenservice kunnen we per situatie kijken of er een uitzondering gemaakt kan worden met betrekking tot het verstrekken van restitutie. Het betreft namelijk een coulanceregeling en geen standaard regel. Hiervoor kan je het beste even telefonisch contact opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief) of een bericht sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.
Bekijk origineel

2 reacties

Hi Martin. Welkom op het NS Serviceforum!

Omdat we reisgegevens inderdaad, zoals Tochjo al aangeeft, niet langer dan 18 maanden mogen bewaren kunnen claims die ouder zijn dan 18 maanden niet meer ingediend worden. Ook niet via onze Klantenservice. De termijn dat je online een claim kunt indienen is binnen 6 maanden na de betreffende reisdatum. Tevens is er ook een maximum van 3x per kalenderjaar dat je online een claim kunt indienen. Via onze Klantenservice kunnen we per situatie kijken of er een uitzondering gemaakt kan worden met betrekking tot het verstrekken van restitutie. Het betreft namelijk een coulanceregeling en geen standaard regel. Hiervoor kan je het beste even telefonisch contact opnemen via 030-7515155 (lokaal tarief) of een bericht sturen via onze Live Chat, Facebook of Twitter.
Badge +3
Ik begrijp dat u claims wilt indienen omdat u bent vergeten in of uit te checken? Een moderator (medewerker van NS) heeft in een eerder bericht op dit forum aangegeven dat zulke claims tot 18 maanden na de reisdatum nog in behandeling worden genomen. Aangezien transactiegegevens niet langer dan 18 maanden mogen worden bewaard door vervoerders, is een langere termijn niet mogelijk.

Ik zou proberen uw claims via dit formulier in te dienen. Als ze vervolgens worden afgewezen omdat het te lang geleden zou zijn, dan verwacht ik dat een medewerker van dit forum ervoor zal zorgen dat ze alsnog in behandeling worden genomen als u dat hier meldt.

Reageer