beantwoord

Online opwaarderen ov-kaart

• 30 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 842 Bekeken

Vorige week kreeg ik mijn persoonlijke ov per post. Ik heb daar online €20 voor betaald en dit kon ik dan bij een servicepunt op de ov zetten. Ik heb bewijs van betaling (bankafschrift), maar het lukte niet om het geld om mijn ov te krijgen. Die €20 is op 24 augustus afgeschreven. Vandaag ben ik nogmaals naar een servicepunt geweest om het te proberen, maar dit lukte helaas weer niet. Toen heb ik met mijn pinpas er €20 opgezet. Ik wil dus graag de €20 die afgelopen woensdag (24 augustus) van mijn bankrekening is afgeschreven, terug hebben. Gaat dit automatisch of moet ik dit bij mijn bank regelen?
icon

Beste antwoord door Janou NS 31 augustus 2016, 10:26

Hallo Marianne70 en welkom op het service forum! In dit geval zou ik ook even contact opnemen met de klantenservice van de Ov-chipkaart. Zij kunnen voor je achterhalen wat er is mis gegaan. Je kan ze bereiken op 0900 0980.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 1
U bedoelt niet dat u een persoonlijke OV-chipkaart hebt aangevraagd met automatisch opladen van €20 als uw saldo onder €5 euro raakt?
Hallo Marianne70 en welkom op het service forum! In dit geval zou ik ook even contact opnemen met de klantenservice van de Ov-chipkaart. Zij kunnen voor je achterhalen wat er is mis gegaan. Je kan ze bereiken op 0900 0980.
Ik bedoel dat ik er eenmalig €20 op wilde zetten, dus niet automatisch opladen. Ik heb de ov puur voor noodgevallen om toch naar mijn werk te kunnen.
Maar ik zal straks de klantenservice wel even bellen. Als ik daar niet wijzer van word dan bel ik mijn bank en vraag of ze het geld terug willen storten.
Stornering kan ik nooit aanraden, Marianne. Vaak levert dit meer problemen op dan oplossingen. Ik hoop echter dat je er met de Klantenservice van OV-chipkaart alsnog uitkomt. Laat je ons weten hoe het is afgelopen?

Succes!
Hallo, ik heb net de klantenservice gebeld. Als eerste wil ik even kwijt dat ik het niet vind kunnen dat ik werd geholpen door een vrouw met een dusdanig buitenlands accent, dat ik echt op moest letten wat ze zei. Ik heb zelf soortgelijk werk gedaan (o.a. klantenservice Postcodeloterij , Ziggo, Fox enz), dus ik weet waar ik het over heb. Zij kon zelf niks voor mij doen omdat ze in mijn gegevens mijn bestelling niet kon vinden. Ze gaat het dorrzetten naar een andere afdeling. Ze heeft alle gegevens genoteerd en ik word binnen 5 werkdagen teruggebeld. Afwachten dus...
Hoi Marianne. Vervelend dat je deze medewerker niet goed kon verstaan. Ik had je graag geholpen met ik heb geen toegang tot alle gegevens van Klantenservice OV-chipkaart. Hopelijk kan die andere afdeling het alsnog voor je oplossen.

Reageer