beantwoord

Onnodig uitgecheckt

• 16 July 2014
  • 3 reacties
  • 682 Bekeken

Hallo,

Vanochtend heb ik mijn gebruikelijke reis gemaakt met het Traject Vrij abo. Een paar uur later was ik in de veronderstelling dat ik was vergeten uit te checken en besloot ik even terug te gaan naar het station, omdat de zes uur nog niet om waren. Daar heb ik uitgecheckt. Nu zie ik op MijnNS dat ik wel degelijk prima in- en uit heb gecheckt vanochtend en mijn latere check-uit dus totaal onnodig was. Nu staat er in het rood gewoon EUR 0,00 en ik vroeg me af of ik inderdaad boetevrij blijf en die extra uitcheck kan negeren. Het was met de beste bedoelingen 🙂
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 17 July 2014, 11:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge
Hoe doet u dat?

Bij een paaltje zou ik verwachten dat een 'onnodige' uitcheck eigenlijk gewoon een incheck is; in dat geval zou u op dit moment nog ingecheckt zijn, zonder geldige uitcheck en gaat u dus het correctietarief betalen (dat u weer terug kunt vragen).
Bij een poortje kant het alleen als u zonder incheck naar de stationskant van het poortje bent gegaan, en vervolgens weer in de uitcheckrichting door het poortje gelopen bent en bent uitgecheckt. In dat geval heeft u nu een uitcheck zonder incheck, en dat kost ook het correctietarief.

Ik zou goed in de gaten houden of u straks geen rekening voor het correctietarief.
Ik ben inderdaad omgelopen en via de 'uitgang' mijn kaart ervoor gehouden. Ik geloof dat er echt 'uitgecheckt' stond.

Waarom moet ik met een correctietarief rekening houden als er nu 0,00 euro staat in mijn account?

Dank u wel.
Goed dat je nog terug bent gegaan naar het station om toch even uit te checken. Was dit binnen het traject van je Traject Vrij abonnement of betreft het een reis buiten je traject? Zodra het binnen je traject is wordt er hooguit 0,01 cent in rekening gebracht of helemaal niks. Mocht je aan het eind van de maand je factuur ontvangen en er klopt iets niet dan hoor ik dat graag!

Reageer