onrechtmatige afschrijvingen

• 24 september 2014
  • 4 reacties
  • 1298 Bekeken

Voor de zoveelste keer een klacht over die verschrikkelijke OV-chipkaart. Op 17-9 geprobeerd op Leiden Centraal in te checken. Onbegrijpelijke mededeling: €10 afgeschreven?
Later nog een keer geprobeerd: weer €10 eraf! Zo gedwongen om €20 bij te storten! Dat heet gewoon oplichting! Mededelingen zijn op het schermpje zijn verwarrend, slecht te lezen (lichtinval) en maar heel kort zichtbaar, terwijl andere mensen in je nek staan te hijgen. De NS schrijft maar wat af en je moet maar geloven dat het klopt. Als het mis gaat moet je je in bochten wringen om iets terug te krijgen.
Wederom blijkt zo het principiële bezwaar van die rotkaart: als je iets koopt wil je weten en kunnen zien wat het kost. Met de chipkaart wordt je in feite gevraagd om je portemonnee in te leveren; achteraf merk je dan pas wat eruit gehaald wordt.
De oplossing is heel simpel: handhaaf naast de Chipkaart de papieren kaartjes, vooral ook de ongedateerde kaartjes die je zelf afstempelt (verreweg het handigst als je een paar keer per maand hetzelfde soort reis maakt). De bestaande automaten hebben die kaartjes altijd geleverd en zouden dat dus gewoon kunnen blijven doen. Maar de NS gedraagt zich als een arrogante monopolist die alleen denkt aan zijn eigen incasso-gemak en lak heeft aan de wensen van zijn klanten.
Bij klachten verschanst de NS zich achter de robot EVA die natuurlijk niets echt kan en waar de ruimte tekort schiet om klachten in te dienen. De NS besteedt zijn geld liever dan aan een goede service, aan voor het forum ingehuurde dooddoeners en wegwuivers die alle klachten bagatelliseren.

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Ik gok dat je dubbel bent ingecheckt, omdat de poortjes daar nog open staan. De eerste keer dat er 10 euro werd afgeschreven, is dat het borg bedrag. Als je daarna nog eens incheckt, ben je die dus kwijt. Blijkbaar heb je dit herhaald, waarna je 20 euro armer bent.

De display's geven duidelijk aan of je er moet in-of uitchecken, en het spreekt voor zich dat je vanaf de ingang gezien alleen maar kan inchecken en in de richting van de uitgang alleen uit kan checken. Ik weet niet of je een account bij Mijn NS hebt, dan kan je proberen het bedrag terug te krijgen. Ook telefonisch is dit via de klantenservice mogelijk.
Nee dat spreekt niet voor zich, want bij de paaltjes die overal kunnen staan kun je zowel in als uitchecken.

Het had handiger geweest de software van de poortjes pas aan te passen na sluiting van alle poortjes of dit duidelijk te communiceren naar reizigers toe, gezien het aantal fouten wat hiermee gemaakt wordt.

Er zijn namelijk ook redenen dat iemand niet van buiten komt, maar binnen het station is als hij wil inchecken (bv trajectkaarthouders bv dalurenabonnementhouders die korting willen hebben na 9 uur en omchecken)

En met lichtinval (zon) kan je niets zien, ik weet niet of dat bij Leiden ook zo is, maar ik heb ook bij poortjes of paaltjes gestaan waar ik alleen maar afga op de bliep, aangezien ik niets kon zien.
Welkom op het serviceforum, reiziger63.
[quote=Aar]Ik gok dat je dubbel bent ingecheckt, omdat de poortjes daar nog open staan. De eerste keer dat er 10 euro werd afgeschreven, is dat het borg bedrag. Als je daarna nog eens incheckt, ben je die dus kwijt. Blijkbaar heb je dit herhaald, waarna je 20 euro armer bent.

Zoals Aar al noemt, kan je contact opnemen via onze klantenservice om je geld terug te krijgen. Ook kan je mij een privébericht sturen met je kaartnummer en NAW-gegevens. Het OV-chipkaartsysteem is nog niet af en wordt dus ook nog doorlopend verbetert. Suggesties voor verbeteringen zijn dan ook altijd welkom.

Voor de vindbaarheid verplaats ik dit topic naar 'OV-chipkaart'.
Klantenservice? Houd toch op! Je bedoelt die idiote robot EVA die niets kan en niets weet. Een fatsoenlijk bedrijf communiceert direct met zijn klanten en heeft gewoon een direct e-mailadres zonder allerlei omslachtige procedures en beperkingen en verschuilt zich niet achter allerlei barrières.

Reageer