beantwoord

Onterecht 20 euro afgeschreven

• 14 juli 2015
  • 3 reacties
  • 173 Bekeken

Dag iedereen, 

Gisteren heb ik een probleem gehad met mijn OV-chipkaart en daardoor is er twee keer 10 euro afgeschreven, zonder dat ik met NS heb gereisd. Ik zou graag willen weten hoe ik mijn geld terug zou kunnen krijgen. Dit is wat er is gebeurd: 

Ik gebruik de trein als vervangend vervoer tussen A’dam Bijlmer en A’dam Zuid, vanwege werkzaamheden bij het GVB. Hiervoor moet ik in- en uitchecken bij het GVB. Toen ik bij A’dam Zuid eruit wilde, was er echter geen open poortje - normaal altijd wel. Om het poortje te open moest ik dus wel de kaartlezer van de NS gebruiken. Hierdoor werd er 10 euro afgeschreven. 

Op dat moment dacht ik dat ik was ingecheckt bij de NS. Om alsnog uit te checken ben ik naar A’dam Lelylaan (dit was het dichtstbijzijnde station vanaf waar ik was) gegaan. Helaas was dit geen goed idee. Omdat ik daar uitcheckte, werd er nogmaals 10 euro van mijn kaart afgeschreven. 

Nu vraag ik me af hoe ik mijn 20 euro terug kan krijgen. Ik begrijp dat dit geen standaardsituatie is, daarom weet ik niet wat ik moet doen. 

Mvg, Andrea
icon

Beste antwoord door Andrea_S 16 juli 2015, 23:17

Hoi Sivan,

Dank je wel voor het advies, ik heb inderdaad de Klantenservice gebeld en ze hebben het probleem in recordtijd opgelost.
Binnen 4 weken zal mijn geld op mijn bankrekening worden teruggestort.

Nogmaals bedankt!

Mvg,
Andrea
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Andrea, en welkom op dit forum!

Het handigst is om even met Klantenservice te bellen. Zij kunnen dan op jouw kaart meekijken naar je reistransacties van die dag, om te zien wat er nu precies is gebeurd. Je kunt ze bereiken via 030-751 51 55 (lokaal tarief).
Hoi Sivan,

Dank je wel voor het advies, ik heb inderdaad de Klantenservice gebeld en ze hebben het probleem in recordtijd opgelost.
Binnen 4 weken zal mijn geld op mijn bankrekening worden teruggestort.

Nogmaals bedankt!

Mvg,
Andrea
Fijn, Andrea!

Reageer