beantwoord

onterecht geld afgeschreven en busabonnement doet het niet

  • 25 april 2020
  • 2 reacties
  • 67 Bekeken

Er is onterecht +- €10 afgeschreven na in en uitchecken zonder met de trein gereisd te hebben. En daarna deed mijn bus abonnement het ook niet meer.

icon

Beste antwoord door loklok8 25 april 2020, 15:56

Gebruikt u toevallig NS Flex, deze kunnen namelijk niet zo goed overweg met regionale kortingsabonnementen. Een oplossing daarvoor is om het bus, tram en metro gedeelte van Flex uit te zetten door contact op te nemen met de klantenservice.

Het instaptarief van €10 (abonnementen) of €20 (niet-abonnementen) wordt ingehouden wanneer er meer als 60 minuten verstreken is tussen het in- en uitchecken op hetzelfde station. Het systeem gaat er namelijk vanuit dat u dan gereisd heeft. U zou het instaptarief mogelijk uit coulance terug kunnen krijgen door contact op te nemen met de klantenservice.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Gebruikt u toevallig NS Flex, deze kunnen namelijk niet zo goed overweg met regionale kortingsabonnementen. Een oplossing daarvoor is om het bus, tram en metro gedeelte van Flex uit te zetten door contact op te nemen met de klantenservice.

Het instaptarief van €10 (abonnementen) of €20 (niet-abonnementen) wordt ingehouden wanneer er meer als 60 minuten verstreken is tussen het in- en uitchecken op hetzelfde station. Het systeem gaat er namelijk vanuit dat u dan gereisd heeft. U zou het instaptarief mogelijk uit coulance terug kunnen krijgen door contact op te nemen met de klantenservice.

Badge +3

Inchecken en uitchecken op een station zonder te reizen is gratis, tenzij er tussen de in- en uitcheck meer dan 60 minuten zit want dan neemt men aan dat er gereisd is.

Om het busabonnement werkend te krijgen kan je de BTM (bus/tram/metro) component van Flex laten verwijderen. Je hebt dan natuurlijk voor BTM dan weer saldo nodig, en automatisch opladen (als je dat had) moet je opnieuw aanvragen.

Reageer