beantwoord

Onterecht geld afgeschreven van OV-chipkaart

• 16 februari 2015
  • 11 reacties
  • 3745 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Goedemorgen,

Vorige week heb ik de trein genomen van bestemming A naar B. Keurig in- en uitgecheckt. Toen ik vanuit B weer terug wilde naar bestemming A, heb ik per ongeluk opnieuw uitgecheckt in plaats van ingecheckt. Daarna alsnog opnieuw ingecheckt. Maar toen was er al 10 euro afgeschreven, omdat ik zou zijn vergeten in/uit te checken.

Dus naast het betalen van mijn reis, is onterecht 10 euro afgeschreven. Dit staat ook aangegeven in Mijn NS overzicht, alleen kan ik vanaf hier niet het geld terug claimen. Hoe kan ik dit doen?
icon

Beste antwoord door Herman NS 16 februari 2015, 12:28

Hallo Maart,

Vervelend dat dit is gebeurd! Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, reisdatum, traject en IBAN-nummer? Vervolgen kan ik jouw restitutieverzoek in behandeling nemen. Ook is het mogelijk om contact op te nemen met NS Klantenservice.

Het topic heb ik naar het subforum 'OV-chipkaart' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

11 reacties

Hallo Maart,

Vervelend dat dit is gebeurd! Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer, reisdatum, traject en IBAN-nummer? Vervolgen kan ik jouw restitutieverzoek in behandeling nemen. Ook is het mogelijk om contact op te nemen met NS Klantenservice.

Vriendelijke groet,
Herman NS
Ook mij was dit overkomen er had m net opgeladen zelfs . Toen moest ik m weer opladen.. erg onhandig....

Hallo Maart,

Vriendelijke groet,
Herman NS
Badge
Ook mij was dit overkomen er had m net opgeladen zelfs . Toen moest ik m weer opladen.. erg onhandig....

Hallo Maart,

Vriendelijke groet,
Herman NS

Jammer, maar ik kan je wel verder helpen. Je mag mij wel een privébericht sturen met je naw- gegevens, OV-chipkaartnummer en je IBAN. Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en vervolgens op ' stuur bericht'.
Ik heb exact hetzelfde gehad; door een broodje te gaan halen buiten de poortjes van station nadat ik al ingecheckt had- een tientje kwijt. Hoor graag hoe ik dit terug kan vragen, bvd!
Ik heb exact hetzelfde gehad; door een broodje te gaan halen buiten de poortjes van station nadat ik al ingecheckt had- een tientje kwijt. Hoor graag hoe ik dit terug kan vragen, bvd!

Je kunt in dit geval het best NS Klantenservice bellen. NS Klantenservice is dag en nacht telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Het is verstandig om voor een snelle afhandeling het IBAN-rekeningnummer en het kaartnummer van de OV-chipkaart bij de hand te hebben tijdens het gesprek.

Je kunt in dit geval het best NS Klantenservice bellen. NS Klantenservice is dag en nacht telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Het is verstandig om voor een snelle afhandeling het IBAN-rekeningnummer en het kaartnummer van de OV-chipkaart bij de hand te hebben tijdens het gesprek.

Bedankt voor de reactie. Is het ook mogelijk om zoals bovenstaande het via een prive bericht te regelen? Voor de klantenservice moet je toch ruim tijd uittrekken, zou super handig zijn als het digitaal kan!
Je mag me wel een bericht sturen met NAW-gegevens, IBAN-rekeningnummer, kaartnummer, reisdatum en het station waar dit gebeurd is. Je stuurt een privébericht door op mijn naam en op 'stuur bericht' te klikken.
Bij zowel de kaart van mij als van mijn zoon is €20 afgeschreven. Het saldo van onze kaarten is niet opgehoogd! Is gebeurd bij doorgang door station Leiden ... we hebben dus niet eens gereisd. Help!
Badge +3
@ChrisjeWa Als je incheckt wordt er inderdaad € 20,- instaptarief afgeschreven, maar verlaat je het station binnen 1 uur dan krijg je dat gewoon weer terug (het poortje geeft dan "Incheck geannuleerd" aan).

Dus niet vergeten uit te checken bij het verlaten van het station. Was je door een open poortje naar binnen gegaan en later uitgecheckt (zonder in te checken dus) dan kan de klantenservice dit voor jullie corrigeren.

Het snelste is bellen naar 030 751 5155 of via Twitter. Andere mogelijkheden voor contact vind je hier.
Het zelfde is nu bij mij gebeurt! We hebben met een groepje tickets gekocht. Maar toch is er zomaar tien euro afgeschreven van mijn eigen ov chipkaart! Nu is t dubbel betaald
Reputatie 6
Wat vervelend om te lezen Mihriban! Je kunt het advies van Robert B (onderaan zijn bericht) opvolgen en contact opnemen met onze Klantenservice. Ik hoop dat het snel opgelost is.

Reageer