Onterecht reizen op saldo

Toon eerste bericht

79 reacties

Oh balen zeg 😞

Zou je dan wellicht je vraag/verzoek kort willen samenvatten? Ga ik er alsnog chocola van proberen te maken 😛 (Je hebt verder gereisd met je Businesscard terwijl het een privéreis was? Wat je dus eigenlijk met je Dal Vrij aan het maken was?)
Nou nee, eigenlijk niet, en dat is geen onwil. De openingspost en reactie #6 laten zien wat er gebeurd is. Veel korter kan ik het niet maken, uit de screenshots van de RPX en de Mcl blijkt duidelijk hoe mijn reis is verlopen. Voor de rest zal je toch het topic even moeten lezen.
Reputatie 6
Badge +2
Denice NS schreef:

Op basis van je reisschema heeft er tussen 15.03 uur en 16.40 uur meer dan 35 minuten gezeten. Na 35 minuten vervalt het 'Van Rit naar Reis' en zien we je check-in als start van een nieuwe reis. Om die reden heb je tegen vol tarief gereisd na het inchecken om 16.40 uur. Dit staat verder los van de zesuursregel.

Toen heeft hij ook gereisd, met NS. De vraag is inderdaad waarom 'Van Rit naar Reis' niet werkt.
Ik heb dit topic intern uitgezet, zodra ik hier antwoord op heb dan laat ik het weten.
Reputatie 6
Badge +2
Henk_NL schreef:

De zesuursregel is helemaal niet vervoerderoverstijgend, want met Arriva begin je wel een nieuwe reis. Dat is dus afhankelijk van de vervoerder.

Na een rit bij Arriva Noord begint bij een check-in bij NS inderdaad een nieuwe reis, is mij gebleken. bijdragevandennis
Ben nog steeds bezig met dit topic. Jullie lezen het zodra ik terugkoppeling heb ontvangen.
Reputatie 6
Badge +2
Henk_NL schreef:

Dat is dus afhankelijk van de vervoerder.(..) verwacht ik antwoord van de enige ivoren die weet hoe het zit, de Laan van Puntenburg.

Het is aan de ene kant de vraag of NS weet welke vervoerder wat doet op het gebied van een nieuwe reis laten beginnen versus een overstap als overstap rekenen (steeds in het geval dat de tijdcategorie niet wijzigt). Aan de andere kant lijkt er toch op dat bij een check-in bij NS na een rit bij de andere vervoerder NS hetzelfde doet als omgekeerd, wat zou betekenen dat NS met Arriva en Syntus andere afspraken heeft gemaakt dan met Connexxion en Veolia. Of dit onderscheid is het toevallige resultaat van verschillen in wat de verschillende vervoerders precies op de kaart schrijven bij transacties. bijdragevandennis
De factuur komt 18 november, dus je hebt nog even Brian :)

Mocht de ivoren toren niet over deze kennis beschikken, dan is een belletje naar Translink zo gedaan. Of naar bijvoorbeeld Arriva, in Heerenveen zitten hele aardige mensen hoor. En ook Veolia heeft vast wel een telefoontoestel 🙂
@Henk_NL

Op basis van deze gegevens kunnen we het nog niet verklaren. Zou je ons ook een mail kunnen sturen met het OV-chipkaartnummer en de reishistorie van die dag bij NS en Veolia? Dit kan gemaild worden naar: forum@ns.nl. Mijn collega Sivan NS zal dit dan verder oppakken.
Prima, zal Sivan mailen. Reishistorie heb je al in dit topic staan.
Ha die Henk.

Goed dat je dit punt hebt ingebracht. Mijn collega's hebben alle data bekeken. De reden dat je bij je laatste check in in de spits terecht kwam i.p.v. van in de daluren, komt omdat er meer dan 6 uur voorbij is sinds de eerste check in. We snappen dat jij dit als een overstap ziet, maar de reis voldoet dus door zijn duur niet meer aan de voorwaarden voor het beëindigen van de reis binnen 6 uur. En daarom gelden ook de overstap voorwaarden niet meer.
Sivan, zou je alsjeblieft het topic nog een keer willen lezen. Vooral de constateringen dat de zes uren niet doorlopen bij onderbreking met Arriva, maar wel bij Veolia.

Een nieuwe reis had moeten beginnen te Venlo, en dan zou ik nog niet aan de zes uren heb en gezeten te Nijmegen. NS heeft immers zelf ook verkondigd dat Van Rit naar Reis niet werkt bij overstappen tussen vervoerders.
Correctie, Venlo moet Roermond zijn. Mag mobiel niet aanpassen helaas.
Ik zit zelf niet in dit topic. Bovenstaande is de reactie zoals gegeven op het eerdere signaal.

Ik stuur jouw reactie én de link van het topic naar de collega die mij heeft geantwoord en kom er op terug.
Dan aan die collega het verzoek om het hele topic even te lezen. Als het antwoord zo simpel was, hadden we die hier als forummers wel bedacht 😉
Reputatie 6
Badge +2
NS heeft dan wel een volledige reishistorie van zo'n reis met Arriva nodig, denk ik.
Dat durft Sivan dan vast wel te vragen, ik bijt niet 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Het is haar nog niet opgevallen dat je die nog niet hebt verstrekt, denk ik.
Komt helemaal goed 🙂 Zit momenteel in Leeuwarden te wachten om naar Groningen te gaan, dus kan het mooi testen nu.
En inderdaad, bij Arriva begin je _altijd_ een nieuwe reis.

Reputatie 6
Badge +2
Sivan NS schreef:

de reis voldoet dus door zijn duur niet meer aan de voorwaarden voor het beëindigen van de reis binnen 6 uur. En daarom gelden ook de overstap voorwaarden niet meer.

Als je de eerste zin op zichzelf beschouwt wordt gesuggereerd dat er iets gedaan is dat niet mag. Dat lijkt me niet het geval. Er zal bedoeld zijn dat een aanvullende voorwaarde voor ''van rit naar reis'' die NS nog niet had vermeld niet is vervuld. bijdragevandennis
Reputatie 4
Badge
@Henk_NL Hoe kom je aan die railpocket? 😮
Mijn reisgedrag is misschien niet standaard, maar ik doe niks wat niet mag. Sterker nog, ik heb niks te willen, Het Systeem bepaald voor mij.

@GroeneRuiter De mensen die het moeten weten, weten dat 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad blijkt dat de verklaring van NS onvoldoende is, er wordt ten onrechte geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende regionale vervoerders. bijdragevandennis
Juist. Prima als ik gewoon moet betalen, voor mij maakt het geen klap uit. Maar het hoort gewoon niet zo.

Reageer