Onterecht reizen op saldo

  • 14 oktober 2016
  • 79 reacties
  • 2505 Bekeken


Toon eerste bericht

79 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Voor eventuele langeafstandskorting (hier niet aan de orde omdat het om vrij reizen gaat) zijn wel alle treinvervoerders van belang, maar dat zou hier los van moeten staan. bijdragevandennis
Reputatie 6
Badge +2
De mededeling dat bij overstappen op een andere treinvervoerder NIET geldt dat de eerste check-in van de reis het tarief bepaalt suggereert inderdaad dat ritten bij andere vervoerders niets te maken hebben met de regel dat de eerste check-in van de reis het tarief bepaalt. Anders maakt NS het wel erg ingewikkeld en onlogisch.

Als er meer dan 34 minuten tussen twee NS-ritten zit zou het dus niet uit moeten maken of er een rit bij een regionale vervoerder tussen zit, wat nu in het geval van een rit bij Connexxion of Veolia wel het geval is. bijdragevandennis
Volgens NS geldt 'Van Rit naar Reis' enkel bij NS ritten. Mijn NS rit is meer dan 35 minuten onderbroken, er dient een nieuwe reis te starten.
Reputatie 6
Badge +2
In dit geval zou NS nog kunnen zeggen dat de Arriva-reis gunstiger verloopt dan waar je volgens hen recht op hebt, dus dat je niets te klagen hebt. Er zijn in dit verband echter ook gevallen waarin de werkelijkheid ongunstiger verloopt dan zoals het volgens NS gaat. bijdragevandennis
Juist. Prima als ik gewoon moet betalen, voor mij maakt het geen klap uit. Maar het hoort gewoon niet zo.
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad blijkt dat de verklaring van NS onvoldoende is, er wordt ten onrechte geen onderscheid gemaakt tussen de verschillende regionale vervoerders. bijdragevandennis
Mijn reisgedrag is misschien niet standaard, maar ik doe niks wat niet mag. Sterker nog, ik heb niks te willen, Het Systeem bepaald voor mij.

@GroeneRuiter De mensen die het moeten weten, weten dat 🙂
Reputatie 5
Badge
@Henk_NL Hoe kom je aan die railpocket? 😮
Reputatie 6
Badge +2
de reis voldoet dus door zijn duur niet meer aan de voorwaarden voor het beëindigen van de reis binnen 6 uur. En daarom gelden ook de overstap voorwaarden niet meer.
Als je de eerste zin op zichzelf beschouwt wordt gesuggereerd dat er iets gedaan is dat niet mag. Dat lijkt me niet het geval. Er zal bedoeld zijn dat een aanvullende voorwaarde voor ''van rit naar reis'' die NS nog niet had vermeld niet is vervuld. bijdragevandennis
En inderdaad, bij Arriva begin je _altijd_ een nieuwe reis.



Komt helemaal goed 🙂 Zit momenteel in Leeuwarden te wachten om naar Groningen te gaan, dus kan het mooi testen nu.
Reputatie 6
Badge +2
Het is haar nog niet opgevallen dat je die nog niet hebt verstrekt, denk ik.
Dat durft Sivan dan vast wel te vragen, ik bijt niet 🙂
Reputatie 6
Badge +2
NS heeft dan wel een volledige reishistorie van zo'n reis met Arriva nodig, denk ik.
Dan aan die collega het verzoek om het hele topic even te lezen. Als het antwoord zo simpel was, hadden we die hier als forummers wel bedacht 😉
Ik zit zelf niet in dit topic. Bovenstaande is de reactie zoals gegeven op het eerdere signaal.

Ik stuur jouw reactie én de link van het topic naar de collega die mij heeft geantwoord en kom er op terug.
Correctie, Venlo moet Roermond zijn. Mag mobiel niet aanpassen helaas.
Sivan, zou je alsjeblieft het topic nog een keer willen lezen. Vooral de constateringen dat de zes uren niet doorlopen bij onderbreking met Arriva, maar wel bij Veolia.

Een nieuwe reis had moeten beginnen te Venlo, en dan zou ik nog niet aan de zes uren heb en gezeten te Nijmegen. NS heeft immers zelf ook verkondigd dat Van Rit naar Reis niet werkt bij overstappen tussen vervoerders.
Ha die Henk.

Goed dat je dit punt hebt ingebracht. Mijn collega's hebben alle data bekeken. De reden dat je bij je laatste check in in de spits terecht kwam i.p.v. van in de daluren, komt omdat er meer dan 6 uur voorbij is sinds de eerste check in. We snappen dat jij dit als een overstap ziet, maar de reis voldoet dus door zijn duur niet meer aan de voorwaarden voor het beëindigen van de reis binnen 6 uur. En daarom gelden ook de overstap voorwaarden niet meer.
Prima, zal Sivan mailen. Reishistorie heb je al in dit topic staan.
@Henk_NL

Op basis van deze gegevens kunnen we het nog niet verklaren. Zou je ons ook een mail kunnen sturen met het OV-chipkaartnummer en de reishistorie van die dag bij NS en Veolia? Dit kan gemaild worden naar: forum@ns.nl. Mijn collega Sivan NS zal dit dan verder oppakken.
De factuur komt 18 november, dus je hebt nog even Brian :)

Mocht de ivoren toren niet over deze kennis beschikken, dan is een belletje naar Translink zo gedaan. Of naar bijvoorbeeld Arriva, in Heerenveen zitten hele aardige mensen hoor. En ook Veolia heeft vast wel een telefoontoestel 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Dat is dus afhankelijk van de vervoerder.(..) verwacht ik antwoord van de enige ivoren die weet hoe het zit, de Laan van Puntenburg.
Het is aan de ene kant de vraag of NS weet welke vervoerder wat doet op het gebied van een nieuwe reis laten beginnen versus een overstap als overstap rekenen (steeds in het geval dat de tijdcategorie niet wijzigt). Aan de andere kant lijkt er toch op dat bij een check-in bij NS na een rit bij de andere vervoerder NS hetzelfde doet als omgekeerd, wat zou betekenen dat NS met Arriva en Syntus andere afspraken heeft gemaakt dan met Connexxion en Veolia. Of dit onderscheid is het toevallige resultaat van verschillen in wat de verschillende vervoerders precies op de kaart schrijven bij transacties. bijdragevandennis
Ben nog steeds bezig met dit topic. Jullie lezen het zodra ik terugkoppeling heb ontvangen.
Reputatie 6
Badge +2
De zesuursregel is helemaal niet vervoerderoverstijgend, want met Arriva begin je wel een nieuwe reis. Dat is dus afhankelijk van de vervoerder.
Na een rit bij Arriva Noord begint bij een check-in bij NS inderdaad een nieuwe reis, is mij gebleken. bijdragevandennis

Reageer