beantwoord

Onterecht Saldo afgeschreven

• 16 July 2014
  • 2 reacties
  • 319 Bekeken

Afgelopen weekend wilde ik met de trein reizen, maar kon ik echter niet inchecken omdat het poortje het niet deed (Het scherm was zwart). Omdat er maar 1 poortje is aan mijn zijde van het perron heb ik daarom mij ov-kaart aan de andere kant van het poortje voor het scherm gehouden (dus aan de kant waar men normaliter uitcheckt). Toen kreeg ik plots de melding 'vergeten uit te checken' en is er 10 euro van mij tegoed afgeschreven. Ik heb echter dezelfde dag helemaal niet met het openbaar vervoer gereisd, wel een dag van te voren maar toen heb ik gewoon uitgecheckt. Nog vreemder is dat deze 'transactie' niet wordt weergegeven in mijn transactiegeschiedenis. Dus als ik de klantenservice van NS bel kunnen ze mij ook niet verder helpen.

Wat kan ik nu doen om mijn tegoed terug te krijgen?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 17 July 2014, 11:22

Bekijk origineel

2 reacties

Beetje vreemd verhaal. U geeft aan dat u met de trein wilde reizen, maar dat u na het inchecken aan de verkeerde kant van het poortje die dag helemaal niet met het openbaar vervoer hebt gereisd.
Of snap ik hier iets niet?

Voorts is er kennelijk in reishistorie niets terug te vinden van een onjuiste in- of uitcheck, maar u heeft ergens wel gegevens die aangeven dat er €10 afgeschreven is.
Of snap ik hier ook niet niet helemaal?

Kennelijk heeft u al contact gehad met de Klantenservice, gezien uw opmerking dat zij u ook niet verder kunnen helpen.
Of sla ik hier ook de plank mis?

Ik denk dat u het beste uw OV-chipkaart zo snel mogelijk moet laten uitlezen bij een servicebalie.
Zij kunnen precies zien welke transacties allemaal (waar en wanneer) hebben plaatsgevonden en daarvan ook een uitdraai maken.

En u alle gegevens duidelijk op een rijtje hebt staan zou u alsnog de Klantenservice kunnen benaderen.
De uitdraai van de servicebalie is immers snel genoeg ingescand (sowieso doen voor de toekomst) en desgevraagd naar de Klantenservice gemaild of maar een moderator van dit forum gestuurd.
Welkom op ons serviceforum Willen23! Leuk dat je het gevonden hebt. Je topic heb ik naar OV-chipkaart verplaatst, omdat het hier beter tot zijn recht komt. Ik begrijp ook niet helemaal of je wel of niet bent gaan reizen. Zodra je je ov-chipkaart voor een uitcheckpaal houdt zonder te hebben ingecheckt wordt er inderdaad 10 of 20 euro saldo afgeschreven. Als je wil dat ik er even naar ga kijken ontvang ik graag in een privébericht je NAW-gegevens en kaartnummer.

Reageer