beantwoord

Onterechte afwijzing restitutie

• 27 maart 2019
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Ik ben vergeten uit te checken na een treinreis(je), daar kreeg ik netjes een herinneringsmail van omdat ik (blijkbaar) ingeschreven sta bij NS Extra. In de mail staat een link waarin ik de gegevens aan kon vullen zodat ik een restitutie zou ontvangen. Erg handig natuurlijk, dus meteen ingevuld. Maar... dat werkt al dagen niet wegens een 'technische storing'. (Ik heb het idee dat het nooit werkt eigenlijk...). Dus dan maar gewoon via de website ingelogd en via dat systeem de restitutie opgevraagd, dat systeem werkte gelukkig wel. Echter krijg ik nu ineens een mail dat de restitutie afgewezen is! Niet erg logisch als je eerst een mail krijgt dat je er recht op hebt.... Heb al geprobeerd de klantenservice te bellen, maar daar zijn de wachtrijen net zo langs als de gemiddelde vertraging, daar ga ik niet op wachten. Iemand hier ervaring mee en wel succesvol de restitutie terug weten te vorderen?
icon

Beste antwoord door Robert B 27 maart 2019, 16:03

Welkom bij de NS Community!

Als het via Mijn NS niet werkt dan kan je het via www.uitcheckgemist.nl proberen.

Een afwijzingsmail krijg je meestal alleen als je geld terug bij vertraging probeert te claimen, en het systeem niet kan bepalen of je daar recht op hebt. In dat geval kan je op de afwijzingsmail reageren met uitleg waarom je er wel recht op zou hebben.

Heb je NS Flex? Dan informeer bij de klantenservice.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Als het via Mijn NS niet werkt dan kan je het via www.uitcheckgemist.nl proberen.

Een afwijzingsmail krijg je meestal alleen als je geld terug bij vertraging probeert te claimen, en het systeem niet kan bepalen of je daar recht op hebt. In dat geval kan je op de afwijzingsmail reageren met uitleg waarom je er wel recht op zou hebben.

Heb je NS Flex? Dan informeer bij de klantenservice.
Ja, daar had ik ook al gekeken, maar vreemde is dat de gemiste uitcheck daar niet bij staat helaas...

Reageer