beantwoord

Op 28-02-2014 om 17:09 bij aankomst op Utrecht Centraal heb ik per ongeluk voor de 2de keer ingecheckt. Hoe kan ik restitutie krijgen?

Op 28-02-2014 om 17:09 bij aankomst op Utrecht Centraal heb ik per ongeluk automatisch voor de 2de keer uitgecheckt. Hierdoor is 10 euro voor mijn rekening gekomen. Is het mogelijk om dit recht te zetten en mijn 10 euro terug te krijgen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 april 2014, 19:04

Beste g.tauber, Indien je mij je NAW-gegevens, rekeningnr. en OV-Chipkaartnr. kan sturen in een privébericht, dan kijk ik er graag naar. Ik zie graag dat dit wordt opgelost.
Bekijk origineel

12 reacties

Als u een account hebt bij MijnNS en uw OV-chipkaart ook bij dat account hebt aangemeld, kunt u via een link bij die vergeten uitcheck het geld terugvragen.
Mocht u zo'n account niet hebben, dan zou u dat alsnog kunnen aanvragen. Uw reishistorie van de afgelopen 18 maanden wordt dan alsnog getoond.

Een tweede mogelijkheid is contact opnemen met de Klantenservice en aan hen de vraag en claim voorleggen.

En de derde mogelijkheid is afwachten of een moderator van dit forum dit topic oppikt en contact met u opneemt om e.e.a. te regelen.

Hartelijk dank Hans -- ik heb wel een account maar onder die transactie is er juist geen link voor Niet in- of uitgecheckt. Wel voor vertraging (van de trein), misschien kan ik daar vragen -- heb geen zin om aan de telefoon te hangen en ook nog voor te betalen! Maar bedankt alweer. groetjes, Gwen

Als u een account hebt bij MijnNS en uw OV-chipkaart ook bij dat account hebt aangemeld, kunt u via een link bij die vergeten uitcheck het geld terugvragen.
Mocht u zo'n account niet hebben, dan zou u dat alsnog kunnen aanvragen. Uw reishistorie van de afgelopen 18 maanden wordt dan alsnog getoond.

Een tweede mogelijkheid is contact opnemen met de Klantenservice en aan hen de vraag en claim voorleggen.

En de derde mogelijkheid is afwachten of een moderator van dit forum dit topic oppikt en contact met u opneemt om e.e.a. te regelen.

Hallo Gwen,

Normaliter zou er bij die incomplete transactie ook nog een opmerking in het rood staan met daaronder een links naar een pagina naar een speciaal formulier.
Met een formulier voor geld terug bij vertraging kun je dat helaas niet regelen.
Je bent niet de enige die geen zin heeft om 10 cpm te betalen voor een stukje service, Ik lees dat dagelijks op dit forum.
Je zou eventueel ook via die klantenservice pagina een mailtje via EVA kunnen sturen. Niet oerverloos in discussie gaan met haar omdat ze iets niet begrijpt, maar bij de eerste de vraag meteen ë-mail" intikken.Na een paar vragen over naam en e-mailadres kun je dan al vrij snel je verhaal schrijven.
Afhandeling van mailtjes duurt bij de Klantenservice (naar zij zelf aangeven) echter zo'n 4-5 dagen.

Dan is even wachten op een moderator die voor je aan de slag gaat misschien het beste alternatief.

Vr.gr.
Hans
Inderdaad formulier voor geld terug werkte niet -- ga meteen bij EVA proberen -- weer bedankt! gr., g.

Hallo Gwen,

Normaliter zou er bij die incomplete transactie ook nog een opmerking in het rood staan met daaronder een links naar een pagina naar een speciaal formulier.
Met een formulier voor geld terug bij vertraging kun je dat helaas niet regelen.
Je bent niet de enige die geen zin heeft om 10 cpm te betalen voor een stukje service, Ik lees dat dagelijks op dit forum.
Je zou eventueel ook via die klantenservice pagina een mailtje via EVA kunnen sturen. Niet oerverloos in discussie gaan met haar omdat ze iets niet begrijpt, maar bij de eerste de vraag meteen ë-mail" intikken.Na een paar vragen over naam en e-mailadres kun je dan al vrij snel je verhaal schrijven.
Afhandeling van mailtjes duurt bij de Klantenservice (naar zij zelf aangeven) echter zo'n 4-5 dagen.

Dan is even wachten op een moderator die voor je aan de slag gaat misschien het beste alternatief.

Vr.gr.
Hans
Welkom op het forum g.tauber!

Zoals Hans ook al heeft aangegeven, kan je via Mijn NS en via Eva een verzoek indienen voor restitutie van het saldo. Als je nog geen e-mail hebt gestuurd, mag je mij ook een PM sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer en rekeningnummer. Ik kan het dan voor je regelen als er teveel saldo is afgeschreven van je OV-chipkaart.

Ik heb je topic overigens verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel iets aangepast om de vindbaarheid op het forum te vergroten.
Hartelijk dank Inge,
ik heb success gehad met Eva en heb dus een email kunnen versturen. wacht nog op antwoord, en hoop dat het allemaal goed komt! nogmaals bedankt, groet, g.

Welkom op het forum g.tauber!

Zoals Hans ook al heeft aangegeven, kan je via Mijn NS en via Eva een verzoek indienen voor restitutie van het saldo. Als je nog geen e-mail hebt gestuurd, mag je mij ook een PM sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, kaartnummer en rekeningnummer. Ik kan het dan voor je regelen als er teveel saldo is afgeschreven van je OV-chipkaart.

Ik heb je topic overigens verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel iets aangepast om de vindbaarheid op het forum te vergroten.
hoi alweer, heb toch meer hulp nodig. kreeg namelijk het volgende antwoord:

Geachte mevrouw Tauber,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag informeer ik u over uw verzoek tot compensatie.
Ik zie dat u inmiddels via uw Mijn NS-account een restitutieverzoek heeft ingediend. Ik ga er dan ook vanuit dat het probleem inmiddels is opgelost.

Ze hebben niet goed gekeken naar de tijd van de betreffende transactie in utrecht. het klopt dat ik restitutie al heb aangevraagd voor een latere tijdstip, maar niet voor deze. Overigens, bij deze transactie staat er geen mogelijkheid om restitutie te vragen zoals bij de latere. mijn reis was een simpele retour van amsterdam naar utrecht en terug. daar horen twee transacties voor te zijn geboekt. Het probleem is dat omdat ik stommerwijze 2x uitgecheckt heb zijn er nu drie transacties gemaakt voor de reis. Bij de retour (3de transactie) heb ik ook een vergissing gemaakt, namelijk bij de verkeerde paal uitgelogd (GVB)! daar heb ik restitutie voor kunnen vragen, maar bij de 2de transactie (van 17:09) bestaat er geen mogelijkheid om restitutie te vragen waardoor dit mail. HELP! hartelijk dank voor alles wat u hiermee kunt. mijn gegevens zijn:
NAW gegevens? ik weet niet wat dat betekend.
geboortedatum: 23.04.1955
kaartnummer: 3528023417475976
ik zet mijn rekeningnummer liever niet op zo een forum. u kunt mij bereiken op: g.tauber@hetnet.nl
ik hoop dat u mij nog kunt helpen. hartelijk bedankt, gwen
Reputatie 6
Badge +2
Ik snap het niet helemaal, maar bij "2x uitgecheckt" zal de 2e wel een check-in zijn geweest, want Utrecht Centraal heeft palen, geen poortjes.
klopt, een onbedoelde check in. was vergeten dat ik mijn pas aan een paal net had uitgecheckd dus heb het weer gedaan. was aan het praten en hield het voor de 2de keer voor een paal.
Reputatie 6
Badge +2
Bij de retour (3de transactie) heb ik ook een vergissing gemaakt, namelijk bij de verkeerde paal uitgelogd (GVB)! daar heb ik restitutie voor kunnen vragen, maar bij de 2de transactie (van 17:09) bestaat er geen mogelijkheid om restitutie te vragen

De telling is me niet duidelijk, die van 17.09 zou de 3e transactie van de dag zijn. Bij de terugreis zou de poging tot inchecken de 4e transactie van de dag zijn, niet de 3e, en zou dit neerkomen op uitchecken op hetzelfde station.
Beste g.tauber, Indien je mij je NAW-gegevens, rekeningnr. en OV-Chipkaartnr. kan sturen in een privébericht, dan kijk ik er graag naar. Ik zie graag dat dit wordt opgelost.

NAW gegevens? ik weet niet wat dat betekend.

Hallo Gwen,

Nu ook Susan naar jouw NAW-gegevens vraagt even een toelichting op wat daarmee bedoeld wordt:
NAW is de afkorting van Naam, Adres en Woonplaats.

Een privé bericht (onzichtbaar voor anderen op dit forum) kun je aan Susan sturen door op haar naam te klikken. Je krijgt dan haar profiel te zien en daar staat ook een blauw vakje met de tekst "stuur bericht".
Als je daarop klikt opent zich een venster waarin je de gevraagde gegevens kunt schrijven, die Susan dan als enige te zien krijgt.
Hopelijk helpt deze toelichting en aanvulling je verder op weg.

Vr.gr.
Hans

Reageer