beantwoord

opgeladen maar saldo niet op kaart

• 12 november 2019
  • 4 reacties
  • 67 Bekeken

Haai, ik heb afgelopen zondag mijn kaart opgeladen maar het saldo staat er niet op?

Wie kan mij helpen ik word door jullie naar ov chipkaart gestuurd en door ov chipkaart naar jullie.

Ik zou het geld erg graag terug willen ontvangen

icon

Beste antwoord door Slidestops 12 november 2019, 15:31

Als er iets fout is gegaan met opladen, er is wel een afschrijving gedaan op de bankrekening maar geen bijschrijving op de ov kaart, dan krijg je na een aantal dagen automatisch het geld terug op die rekening. 

Kijk even goed in je reishistorie of er toevallig niet iets fout is gegaan met in/uitchecken. Dan kan er namelijk ook een hoger bedrag af zijn gegaan dan normaal

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Als er iets fout is gegaan met opladen, er is wel een afschrijving gedaan op de bankrekening maar geen bijschrijving op de ov kaart, dan krijg je na een aantal dagen automatisch het geld terug op die rekening. 

Kijk even goed in je reishistorie of er toevallig niet iets fout is gegaan met in/uitchecken. Dan kan er namelijk ook een hoger bedrag af zijn gegaan dan normaal

Haai, het is niet op mijn ov geladen. er is niks fout gegaan met in en enuit checken maar hoe krijg ik het geld dan terug?

Hallo naomilisa, welkom op de NS Community. 

Het hangt van de automaat af wie je verder kan helpen. Was het een pin betaling en heb je je reishistorie al gecontroleerd zodat je zeker bent dat het er niet bij in- of uitchecken af is gegaan? Als het niet contant was en niet met in- of uitchecken eraf is gegaan en het gaat om een automaat van oNS, dan komt zoals Slidestops zegt het bedrag automatisch weer terug binnen 4 werkdagen. Je hoeft daar niets voor te doen.

Badge +3

Vaak komt dit omdat je na de PIN betaling je ov-chipkaartkaart nog een keer voor de lezer moet houden, of bij supermarkten e.d. je kaart in een gleuf moet laten zitten totdat het apparaat zegt dat je hem mag verwijderen.

Als je hem dan te kort voor de lezer houdt (of te snel uit een oplaadpunt trekt) dan krijg je deze situatie, maar als het goed is binnen enkele dagen het geld terug op je IBAN. Wacht dus nog een paar dagen af.

Heb je contant opgewaardeerd (met muntgeld) dan staat er een nummer op de automaat waarmee je bij NS of OV-chipkaart/TLS terecht kunt.

Reageer