beantwoord

Opladen met cash mislukt

• 9 juni 2019
  • 4 reacties
  • 254 Bekeken

Ik heb op zaterdagavond tussen 18.30/35 mijn ns kaart met 20 euro cash op gewaardeerd en kwam er in Amsterdam achter dat het geld er niet opstond.

Heb hiervan melding gemaakt bij servicepunt in Amsterdam die mij doorverwezen naar klantenservice en zij op hun beurt weer naar servicepunt in Utrecht.

Hier ben ik vanmorgen langs geweest maar zij konden niets vinden dus kom ik hier bij jullie uit.

Ik zou toch wel graag mijn twintig euro of terugkrijgen of op mijn kaart terugzien.

met vriendelijke groet,

Marinus Sanijs
icon

Beste antwoord door Robert B 9 juni 2019, 14:34

Normaal gesproken wordt een mislukte oplaadtransactie binnen 3-5 werkdagen teruggeboekt, maar omdat je zegt dat je cash opgewaardeerd hebt is dat natuurlijk lastig.

Je zult contact op moeten nemen met TLS/OV-chipkaart, en die zullen waarschijnlijk vragen om welke automaat(nummer) het gaat. In het weekend zijn ze alleen telefonisch bereikbaar (via 0900-0980) van 10:00-16:00.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
dit is een reizigers-helpen-reizigers community. Wij kunnen u geen geld terug geven.

controleer eerst bij een kaartautomaat, via MijnNS,, of uw account bij OVcgipkaart of u ingecheckt heeft zonder uitchecken. Als u geen abonnement heeft kost dat €20 instaptarief. Dit kunt u bij de NS klantenservice terugvragen.
Badge +3
Normaal gesproken wordt een mislukte oplaadtransactie binnen 3-5 werkdagen teruggeboekt, maar omdat je zegt dat je cash opgewaardeerd hebt is dat natuurlijk lastig.

Je zult contact op moeten nemen met TLS/OV-chipkaart, en die zullen waarschijnlijk vragen om welke automaat(nummer) het gaat. In het weekend zijn ze alleen telefonisch bereikbaar (via 0900-0980) van 10:00-16:00.
Reputatie 4
Met cash betekent dit dat je dus 10 2€ munten moet hebben ingeworpen.
Meestal is de ''fout'' nogal dom: NA betalen moet je nogmaals de kaart tegen die lezer houden om het te laden. Hoe dan terugbetalen verloopt na constateren van vergeten is me onbekend.
Bij automaten van metro RET en GVB kan dit niet, want daar moet je je kaart gewoon laten liggen. In de allernieuwste versies van NS blijkt zelfs dat NS hier nu ook het licht in heeft gezien en een ietsepietsie klantvrindelijker is geworden.
Welkom bij de Community, Marinus.

Een vervelende situatie! Aangezien je uiteindelijk naar het servicepunt in Utrecht bent gestuurd kan ik aannemen dat je ook daar de opwaardering hebt gedaan? Daar heb je geen bon van gekregen/bewaard wellicht? Overigens verwacht ik, dat wanneer het opladen is mislukt en ze wel € 20 van je hebben ontvangen, dat er een kasverschil moet zijn. Uit je reactie begrijp ik echter dat dit niet het geval was?

Reageer