beantwoord

Opladen niet gelukt, wel afgeschreven

• 21 februari 2017
  • 9 reacties
  • 853 Bekeken

Op zondag 5 februari heb ik mijn student OV opgeladen met 10 euro. Dit is echter niet terecht gekomen op mijn OV, maar wel afgeschreven van mijn bankrekening. Ik probeerde in te checken wat niet lukte. Bij het volgende station heb ik nogmaals mijn OV opgeladen (20 euro), dit kwam wel op mijn OV.
Hoe kan ik die 10 euro terug krijgen?
icon

Beste antwoord door Slidestops 21 februari 2017, 15:01

Als opladen niet goed gaat komt het automatisch terug op je bankrekening. Wat je vaak in deze situatie ziet is dat mensen wel goed hebben opgeladen, maar vervolgens verkeerd in of uit checken. Dit kun je terugvinden in je reishistorie. Het gaat dan om het instaptarief van 10 euro. Mocht dit niet zo zijn en alles in orde is, kun je het best even de klantenservice bellen.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Als opladen niet goed gaat komt het automatisch terug op je bankrekening. Wat je vaak in deze situatie ziet is dat mensen wel goed hebben opgeladen, maar vervolgens verkeerd in of uit checken. Dit kun je terugvinden in je reishistorie. Het gaat dan om het instaptarief van 10 euro. Mocht dit niet zo zijn en alles in orde is, kun je het best even de klantenservice bellen.
Ik heb vanmorgen mijn anonieme ovchipkaart opgeladen bij een AH punt op de hildokroplaan in houtwijk.
10 euro afgeschreven maar geen saldo op mijn aninieme ovchipkaart. Kon dus als nog kaartje kopen in de tram
Welkom op het NS Serviceforum Edith. Wij gaan als vervoerder niet over saldo, zeker niet wanneer dit elders is opgeladen. Je dient je dus te wenden tot het ov-chipbedrijf. Dat kan via telefoon (0900-0980), maar ook via Twitter. Wanneer saldo niet op een kaart komt krijg je het bedrag vaak binnen 72 uur weer terug op je rekening, maar het ov-chipbedrijf kan je daar vast meer over vertellen.
Ik heb vanochtend mijn ov kaart met 50 euro opgeladen, maar toen ik wilde inchecken om mijn trein te halen stond er bij het incheck poortje dat ik geen saldo had.. Het geld is echter wel afgeschreven. Later nog een keer opgeladen en toen is het wel gelukt. Later in de middag vandaag belde ik de klantenservice, maar mevrouw vertelde dat ze me eigenlijk niet verder kon helpen en verwees me door naar het mail adres. Helaas staat er bij dit contact dat ze een achterstalling hebben met het antwoorden van de mail. Daarom nu mijn bericht op het forum! Hopelijk kan iemand m hier verder helpen en heb ik zsm mijn 50euro terug:)
Welkom op het NS serviceforum Svergeer.

Wat rot! Heb je dit gedaan bij de kaartautomaat van ons? Heb je niet in- of uitgecheckt daarna waardoor er iets mis is gegaan? Als het niet goed is gegaan hoor je dit bedrag terug te krijgen binnen 3 werkdagen.
Hi Yvonne, thanks voor je berichtje. Ik heb mijn Ov opgeladen op het metro station van weesperplein (Amsterdam) ik heb toen ingecheckte bij de metro waardoor ik dacht dat het was gelukt. Stond dus nog 1€ of iets op waardoor ik dus gewoon kon inchecken bij de metro toen ik eenmaal op centraal station voor de trein wilde inloggen zag ik dat ik geen saldo had. Gaat de storting automatisch of moet ik daar zelf nog iets voor doen? Want het was dus bij een gvb automaat en niet van de ns zelf ik weet niet of dit verbonden is met elkaar?
Nee dat is het niet! Zoals Klaas-Jan aangeeft zou je dan het beste contact kunnen opnemen met OV-Chipkaart.
Ah oke! En waar en hoe kan ik hen het beste bereiken? Weet jij dat toevallig ?
Je kunt het beste even telefonisch contact opnemen: 0900-0980! Hopelijk is het snel opgelost 🙂

Reageer