opladen ov -chipkaart | NS Community
beantwoord

opladen ov -chipkaart

  • 19 June 2022
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Op 8 juni heb ik bij een NS Tilburg automaat mijn OVchipkart opgeladen met 20 euro. Dit is echter niet op mijn chipkart terecht gekomen. Zie ook mijn reishistorie. Hier staat vermeld wel 20 euro afgeschreven, maar niet op mijn chipkaart bijgeschreven. 

Moderator edit: Verwijdering OV-chipkaartnummer.

icon

Beste antwoord door Daniël NS 19 June 2022, 13:45

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het kan zijn dat er iets is misgegaan. In principe krijgt het bedrag automatisch binnen een paar dagen terug als het niet is bijgeschreven op de kaart.

Het is verstandig uw nummer even weg te halen. Uw bericht staat op een openbaar forum. Het is hier geen postadres van Klantenservice. Klik binnen een uur op de drie puntjes rechts onderaan.

Badge +3

Het is een persoonlijke kaart, dus als tip om automatisch opladen aan te zetten met bijv. 10 euro per keer.

Zo te zien is er op 8 juni inderdaad geen 20 euro bijgeschreven want je saldo is minder dan 15 euro en na 7 juni 18:42 is er niet meer met de kaart gereisd?

Reputatie 6

Hey Paetrick. Welkom bij de NS Community. 

Thom heeft al het goede antwoord hier gegeven, dit komt normaal vanzelf terug op je rekening binnen enkele dagen. Ik raad je in dit geval aan om contact met onze Klantenservice op te zoeken.

Badge +3

Inderdaad, 11 dagen is inderdaad wel veel dus daar is iets mis gegaan als de oplaadtransactie wel in je Reishistorie staat (en NS dus denkt dat die gelukt is).

Lastige situatie, maar als je een transactieoverzicht van ov-chipkaart kunt tonen zal die 20 euro wel ontbreken. Dit kan via https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/mijn-ov-reishistorie.htm (met een Mijn OV-chip account).

Reageer