Opvolger OV-Chipkaart

• 7 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 2
Omdat TLS nogal weinig communiceert wil ik dan hier maar vragen wat er momenteel al bekend is over de nieuwe ov chipkaart. Ik had vernomen dat de huidige technologie behoorlijk verouderd is... maar na de test met OV mobiel weinig meer vernomen.

Wordt er nog gewerkt om de bestaande kaart in je smartphone of bankpas te implementeren?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De invoering van nieuwe technologie is geen doel op zich aangezien dat ook klauwen met geld kost. Er wordt momenteel gekeken naar de opvolger van de huidige OV-chipkaart maar dat is nog niet op korte termijn aan de orde.

De proef met OV mobiel is mislukt en aan integreren in de bankpas bleken te veel haken en ogen te zitten waardoor dat niet kon. Ik weet niet of er nog in die richtingen wordt verder gedacht.
Reputatie 2
Mislukt omdat er miskleunen zonder enige technische kennis alleen maar geld aan een project willen verdienen. Techniek is prima maar de Nederlandse implementatie is slecht. In landen als Engeland en Japan is deze techniek (met o.a. suica mobiel) al jaren actief.
Reputatie 7
Badge +3
Mislukt omdat er miskleunen zonder enige technische kennis alleen maar geld aan een project willen verdienen. Techniek is prima maar de Nederlandse implementatie is slecht. In landen als Engeland en Japan is deze techniek (met o.a. suica mobiel) al jaren actief.
Er kan misschien technisch van alles maar je moet je ook afvragen of het tegen de kosten opweegt. Hoeveel mensen gaan er extra met de trein als je met je mobiel kunt betalen?

Daarnaast lijkt met je mobieltje betalen in zijn algemeenheid weinig aan te slaan. Het kan nu ook bij de supermarkt maar ik zie het nooit iemand doen.
Daarnaast lijkt met je mobieltje betalen in zijn algemeenheid weinig aan te slaan. Het kan nu ook bij de supermarkt maar ik zie het nooit iemand doen.
Zelf heb ik al een aantal jaren ApplePay met een (niet-NL'se) Mastercard. Met al mijn onhandigheid heb ik een vrij dik en degelijk hoesje van Tech21 om m'n telefoon zitten, die verzwakt het signaal dermate dat ik hem uit het hoesje moet halen om het te kunnen gebruiken. Daarnaast is de acceptatie van Mastercard in Nederland nog steeds niet spectaculair, die enkele keer dat ik m'n pasjes vergeet en m'n telefoon wil gebruiken is het bij de Appie om de hoek, en helaas, alleen bij de AH2Go's accepteren ze Mastercard.

Mijn voorkeur moge duidelijk zijn 😀

Het is natuurlijk leuk om al die extra diensten te ondersteunen, wanneer dat eenvoudig toe te voegen is samen met het andere reguliere werk aan de omgeving. Of het momenteel prioriteit moet hebben, nee, wat mij betreft niet. Er zitten nog genoeg problemen in het bestaande systeem.

Reageer