beantwoord

Oude jaartrajectabbonementkaart koppelen aan mijn ov

• 20 april 2016
  • 5 reacties
  • 135 Bekeken

Voor mijn werk moest ik gaan reizen met de trein.Ik had toevallig nog mijn jaarabonnementkaart van 2011 tot 2012. Deze heb ik als ov gebruikt, verder geen probleem. Ik kan het geld terugkrijgen als ik het via ov-chipkaart.nl declareer. Maar...ik kan mijn kaart niet koppelen. Er staat wel een ov nummer op, maar geen eind datum. :? Ik heb de eind datum van het jaartraject geprobeerd, werkt niet. Ook niet als ik er 5 of 7 jaar bij optel.

Hoe weet ik nu welke datum ik moet invullen? Ik moet hem echt kunnen koppelen voor mijn werk.
Groetjes
icon

Beste antwoord door Pe_pe 20 april 2016, 18:28

OV-chipkaarten zijn maar 5 jaar geldig, dus die van u verloopt uiterlijk dit jaar. U zult dus sowieso binnenkort een nieuwe OV-chipkaart aan moeten schaffen.
Bekijk origineel

5 reacties

OV-chipkaarten zijn maar 5 jaar geldig, dus die van u verloopt uiterlijk dit jaar. U zult dus sowieso binnenkort een nieuwe OV-chipkaart aan moeten schaffen.
Reputatie 4
Badge
Waarschijnlijk is de einddatum wel bij een NS kaartautomaat te zien. Aangezien een ov chipkaart 5 jaar geldig is en de trajectjaarkaart een paar weken voor de ingangsdatum wordt aangemaakt, zal de einddatum een paar weken voor datum die op de kaart staat liggen. Stel dat de ingangsdatum van het jaartrajectabonnement 1 september 2011 is, dan zal de einddatum van de ov chipkaart waarschijnlijk ergens rond 1-15 augustus 2016 liggen.
Hallo hopelessone. Welkom op het NS serviceforum!

Het kan kloppen dat dit niet lukt, deze kaarten kan je niet koppelen. Ik wil je adviseren om met je OV-chipkaart naar een servicebalie op het station te gaan. Hier kan je een uitdraai laten maken van je laatste 10 reizen. Voor de toekomst wil ik je adviseren een nieuwe OV-chipkaart te nemen. Hopelijk komt het goed zo! 🙂
Reputatie 4
De informatie van Laura NS klopt niet, je kan de kaart wel koppelen. Ik adviseer je naar OV-chipkaart.nl te bellen. De mensen daar kunnen in het systeem de einddatum zien. De telefonist zal je eerst beschuldigen dat de datum "gewoon" op de kaart staat, dus je moet wel even doorzetten om de datum van hun te krijgen. Het is mij gelukt, dus success!
Reputatie 4
Bewijs dat het kan: mijn "oude" (nieuwe) OV-jaarabonnement, geldig tot 2020. Het advies van de NS om geld uit te geven is dus niet nodig zolang de chip op de kaart nog geldig is.

Reageer