beantwoord

ouderenkorting

• 17 juni 2020
  • 3 reacties
  • 159 Bekeken

Ik had vanaf begin dalvrij abonnement met ouderenkorting. Eind maart stop gezet. Ouderen moesten binnen blijven. Wil nu langzamerhand weer gaan reizen. Ouderenkorting bestaat niet meer. Ik reisde 1e klas. Dit abonnement is me veel te duur. Dus deze oudere moet nu maar langer binnen blijven. N.S. straft me omdat ik niet naar buiten mocht.

icon

Beste antwoord door Tochjo 17 juni 2020, 07:19

Er lijkt sprake te zijn van een misverstand. Dal Vrij is verkrijgbaar in twee vormen: als klassiek abonnement, waarbij u saldo moet laden om in de spitsuren met de trein te kunnen reizen en voor reizen met bus, tram en metro, en als NS Flex-abonnement, waarbij u altijd op rekening reist en achteraf een factuur krijgt met alle reiskosten. Reizigers van 65 jaar en ouder krijgen wel korting op het klassieke abonnement, maar nog niet op het NS Flex-abonnement.

Hebt u na de stopzetting nog geen abonnement aangeschaft? Dan kunt u via deze pagina een klassiek Dal Vrij-abonnement afsluiten. De korting op het abonnementsgeld wordt dan vanzelf toegepast zodra u bij het bestellen uw geboortedatum invult. Hebt u na de stopzetting een NS Flex-abonnement afgesloten? Dan kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om dat te laten omzetten naar een klassiek abonnement. Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice als u hier nog vragen over hebt.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Er lijkt sprake te zijn van een misverstand. Dal Vrij is verkrijgbaar in twee vormen: als klassiek abonnement, waarbij u saldo moet laden om in de spitsuren met de trein te kunnen reizen en voor reizen met bus, tram en metro, en als NS Flex-abonnement, waarbij u altijd op rekening reist en achteraf een factuur krijgt met alle reiskosten. Reizigers van 65 jaar en ouder krijgen wel korting op het klassieke abonnement, maar nog niet op het NS Flex-abonnement.

Hebt u na de stopzetting nog geen abonnement aangeschaft? Dan kunt u via deze pagina een klassiek Dal Vrij-abonnement afsluiten. De korting op het abonnementsgeld wordt dan vanzelf toegepast zodra u bij het bestellen uw geboortedatum invult. Hebt u na de stopzetting een NS Flex-abonnement afgesloten? Dan kunt u het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om dat te laten omzetten naar een klassiek abonnement. Vanzelfsprekend kunt u ook even contact opnemen met de klantenservice als u hier nog vragen over hebt.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Goedemiddag maleida65, welkom op de NS Community.

Wat Tochjo zegt klopt helemaal. Via onze site zijn er twee opties, Dal Vrij op saldo en Dal Vrij NS Flex. Met Dal Vrij op saldo wordt er wel automatisch korting op de abonnementsprijs gegeven bij 65-plussers. Als u bent overgestapt naar NS Flex, dan kan onze klantenservice dat stoppen zodat u het juiste abonnement kunt bestellen. Mijn excuses voor de verwarring. Als er nog iets onduidelijk is, dan lees ik het graag!   

Reputatie 5
Badge

Ouderen/seniorenkorting als zodanig is er nooit geweest voor de trein, die kaart om met korting te reizen kan iedereen aanvragen. Wat speciaal als leukerdje extra voor mensen >60 is, zijn die zgn. keuzedagen, 7 per jaar, allang niet meer gratis overigens.

Een doorlopend ABo DalVRij, onbeperkt reizen buiten de spits, kost U voor 2e kl 45/mnd en voor 1e ca 50% meer. Dat bestaat nog steeds, U kunt het gewoon afsluiten en indien gewenst zelfs ook nog meteen weer stopzetten door het om te zetten in FLEXbasis. Met ietsje meer zoeken is dat gewoon zelfs nog op de site van NS te vinden (eerst door al dat FLEX gedoe heenscrollen of wegklikken).

Reageer