beantwoord

Ov 16 jaar

• 26 juli 2015
  • 6 reacties
  • 435 Bekeken

Ik heb een vraagje. Ik ben 16 jaar oud en ga in augustus een mbo opleiding doen op het roc in amsterdam. Daarvoor moet ik met de bus reizen en met de tram maar de koste van dat is 10 euro perdag. Mijn ouders kunnen dat niet betalen omdat zij zelf ook in de schuld zitten en bureau jeugdzorg regelt het ook nie. Is er een mogelijkheid om met korting te kunnen reizen?

Mvg
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 juli 2015, 09:53

Hoi Indoboy,

Welkom op het forum! Dit soort vragen kun je inderdaad beter via een andere weg stellen, omdat dit forum gericht is op het reizen met de trein. Vanuit waar moet je komen? De goedkoopste optie is natuurlijk de fiets, maar misschien is dit erg ver voor je. Zoals je kunt lezen, zijn er al wat alternatieven genoemd. Zo kun je bijvoorbeeld kijken of er de mogelijkheid is jou een scholierenabonnement te geven. Ook kun je kijken naar zone-abonnementen bij vervoerders als GVB.

Succes!
Bekijk origineel

6 reacties

Als je met de bus en tram moet reizen dan is het ns-forum misschien niet de juiste plek aangezien dat gaat om treinreizen. Veelal zitten hier wel mensen die je mogelijk tips kunnen geven, als je kan aangeven van welke halte tot welke halte je moet reizen en of die reizen veelal in de spits zijn of juist buiten de spits kunnen we kijken of we je een advies kunnen geven.
Reputatie 4
Ik heb een vraagje. Ik ben 16 jaar oud en ga in augustus een mbo opleiding doen op het roc in amsterdam. Daarvoor moet ik met de bus reizen en met de tram maar de koste van dat is 10 euro perdag. Mijn ouders kunnen dat niet betalen omdat zij zelf ook in de schuld zitten en bureau jeugdzorg regelt het ook nie. Is er een mogelijkheid om met korting te kunnen reizen?

Mvg

Jammer dat de studentenkaart pas 1 jaar later ingaat voor minderjarige mbo ers 😞
In veel regio's zijn er scholierenabonnementen misschien is dat een optie?
Heb al het Randstad zone noord abonement gevonden en het GVB only/zone abonnement.

Daarnaast zou je ook kunnen denken aan een elektrische (highspeed)fiets of iets dergelijks om (geldeeltelijk) de reis af te leggen.

Veel succes met jouw opleiding en het vinden van een goede transportmogelijkheid (Y)
Ūberhaupt kost het OV best wel duur! Dat is sowieso een hele grote investering. Als jij toch niet zo breed hebt en jou ouders het ook niet kan betalen misschien kan je bij de gemeente een grownfounding aan treffen?
Hoi Indoboy,

Welkom op het forum! Dit soort vragen kun je inderdaad beter via een andere weg stellen, omdat dit forum gericht is op het reizen met de trein. Vanuit waar moet je komen? De goedkoopste optie is natuurlijk de fiets, maar misschien is dit erg ver voor je. Zoals je kunt lezen, zijn er al wat alternatieven genoemd. Zo kun je bijvoorbeeld kijken of er de mogelijkheid is jou een scholierenabonnement te geven. Ook kun je kijken naar zone-abonnementen bij vervoerders als GVB.

Succes!
@indoboy als je echt wilt informeren bij het GVB, dan kun je beter een Tweet sturen naar de GVB Klantenservice @gvb_klanten
Reputatie 1
Badge
Begin eerst eens gewoon met melden van WAAR en klijk dan op de site van Of GVB of Connexxion of EBS. gemiddeld biedt een zone-jeugdabonnement 50-60% koriting vergeleken met de kosten van gewoon met chip betalen. Bovendien kan je met DAT ABo NIET met de trein, maar wel ook sávonds/weekends etc in een heel ruim gebied zoveel reizien als je wil. Ook naar je zaterdagbaantje in die supermarkt etc. Crowdfunding is een rare term in dit verband. Wel bieden vele gemeenten indivuele steun aan MBO-etc studenten-begin eerst eens te informeren daar waar die informatie dan ligt.
In ieder gval heb je voor welk ABO dan ook een persoonlijke chipkaart-dus met foto+naam etc nodig, kost 7,50, ga die alvast aanvragen via OV-chipkaart.nl.

Reageer