beantwoord

OV boete kwijtschelden

• 30 september 2019
  • 5 reacties
  • 202 Bekeken

hello OV-community:

ik heb afgelopen maand vergeet ik inchecken en voor dit heb ik een boete gekregen ondanks ik het saldo had voor het rit.

ik ben een student een die eerste betaling van 14 dagen konde ik ook niet betalen omdat ik niet genoeg geld had , maar nu wel die uitstel heb betaald.

mijn vraag is : is het mogelijk kwijtschelding te krijgen op het uitstel van mijn boete?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 30 september 2019, 10:27

Goedemorgen Darli en welkom bij de NS Community!

Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan meekijken wat de situatie precies is en wat we voor je kunnen betekenen. Telefonisch en via Social Media zijn we 24/7 bereikbaar.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Darli en welkom bij de NS Community!

Je kunt hiervoor het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan meekijken wat de situatie precies is en wat we voor je kunnen betekenen. Telefonisch en via Social Media zijn we 24/7 bereikbaar.

Beste medewerker,

Ik heb in september een OV-boete gekregen omdat ik heb gereisd met mijn OV terwijl ik daar in die periode geen recht op had, en ik het niet op tijd heb stopgezet. Ik was op de hoogte van het feit dat ik er in de zomervakantie natuurlijk niet mee kon rijden, ik heb toen saldo op mijn OV-chipkaart gezet met de bedoeling dat hij het af zou schrijven van mijn saldo. Ik moest namelijk erg veel werken in Tilburg en ik krijg gewoon een vergoeding van werk dus het was natuurlijk niet de bedoeling dat ik expres ging "zwartrijden". Ik heb hiervoor een boete gekregen die inmiddels is opgelopen naar 750 euro..

Kan ik deze boete kwijtschelden of in ieder geval voor een gedeelte? Dat ik bijvoorbeeld alleen de reiskosten betaal.

Ik zie graag een reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Mardine van Iersel

p.s Ik ben nog steeds student en ik ben HBO gaan doen.

Badge +3

Boetes voor het ten onrechte gebruiken van het studentenreisproduct worden geïnd door DUO. U moet dus contact opnemen met DUO om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Beste medewerker,

Ik heb in september een OV-boete gekregen omdat ik heb gereisd met mijn OV terwijl ik daar in die periode geen recht op had, en ik het niet op tijd heb stopgezet. Ik was op de hoogte van het feit dat ik er in de zomervakantie natuurlijk niet mee kon rijden, ik heb toen saldo op mijn OV-chipkaart gezet met de bedoeling dat hij het af zou schrijven van mijn saldo. Ik moest namelijk erg veel werken in Tilburg en ik krijg gewoon een vergoeding van werk dus het was natuurlijk niet de bedoeling dat ik expres ging "zwartrijden". Ik heb hiervoor een boete gekregen die inmiddels is opgelopen naar 750 euro..

Kan ik deze boete kwijtschelden of in ieder geval voor een gedeelte? Dat ik bijvoorbeeld alleen de reiskosten betaal.

Ik zie graag een reactie tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Mardine van Iersel

Ik begrijp dat jij jouw SRP niet op tijd hebt stopgezet en terwijl je er geen recht meer op had er toch mee bent gaan reizen. Het is DUO die daar een bijdrage/boete voor rekent, je moet dus bij DUO zijn.

Tussen 2 studies in is er geen recht op SRP. Zet je het niet stop dan zit daar een prijskaartje aan.

Reageer