beantwoord

ov chip card

• 7 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 251 Bekeken

hallo goede nacht!
Ik moet een fiets huren op 10 oktober, donderdag (over 3 dagen), maar ik heb geen chipkaart. Ik kan het bestellen, maar ik denk dat de site zegt dat het meer dan 1 week duurt.
Wat stel je voor dat ik doe?

heel erg bedankt

thanks very much
icon

Beste antwoord door Momo 7 oktober 2019, 22:20

You can only rent an OV-fiets with a personal OV-chipcard. Sometimes new personal chipcards without any subscription are delivered in 2 or 3 days, but often it takes longer.
You could try and see if there are other bike rental possibilities.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dat gaat lastig worden, want je hebt toch echt een persoonlijke ov-chipkaart nodig. Misschien is er iemand anders die 'm voor je kan huren? Zo niet, zul je ben ik bang ergens anders moeten huren.
Reputatie 7
Badge +3
You can only rent an OV-fiets with a personal OV-chipcard. Sometimes new personal chipcards without any subscription are delivered in 2 or 3 days, but often it takes longer.
You could try and see if there are other bike rental possibilities.
so do you think i should ask for the card?

thanks
Reputatie 7
Badge +3
Will you also be needing the card other times after oktober 10th to rent a bike and/or use the train or busses?
If it is only for this one time to rent a bike I would not want to run the risk of not receiving the card in time.
Does the card offer discounts on train travel?
Reputatie 7
Badge +4
A personal chipcard with a subscription besides ov-fiets. does.
Reputatie 7
Badge +3
The card alone does not offer discount on train travel but you can order a season ticket that does offer discounts and you can load that on the card. To order a season ticket you will need a personal OV-chipcard.
https://www.ns.nl/abonnementen
Hello Joaquim Torrão, welcome to the NS Community.

If you order OV-fiets today on our site, then it cannot start earlier than per October 15th. When you order just a card, like Momo suggests, then you can order the subscription and let it start on the day you'll get your card. In most cases that is within the week, but I don't think you will have the card before or on October 10th. My apologies for the inconvenience. I hope you'll find another solution!

I subscribed to a dalvrij abonnement but I havent receive my card yet. They say it will arrive before your entry date.

That is the normal procedure, yes! When does your season ticket start? :)

Hallo 

Ik kreeg vanmorgen en mail dat ik uit check gemist en er stond ook dat ik om 6:16 in de ochtend ging reizen dat is niet waar. Ik heb met de klantenservice gebeld.

Yvette X

Geboortedatum X

Mijn postcode X

Ik heb wat persoonlijke gegevens van je verborgen @Yvet Veerman! Kan ik uit jouw bericht opmaken dat het geregeld is? Wat wil je graag dat we met deze melding doen? :) 

Hallo  Emma 

Het is nog niet geregeld 

En de website  van uitchecken gemist  is in het Engels 

Ik kan geen Engels 

Groetjes Yvette veerman 

Stuur mij maar je privé gegevens, dan ga ik ernaar kijken! Klik op mijn naam en op 'stuur bericht’, oké? :)

Badge +3

Heb je vanochtend om 10:07 uitgecheckt op Almere Muziekwijk zonder eerdere incheck?

Anders klopt het niet en is het een spookmail of zelfs phishing.

Uitcheckgemist heeft enkele dagen een storing gehad, dus daar kan het ook nog door komen.

Reageer