beantwoord

ov chip kaart heeft samenreiskorting niet gepakt. bij uitchecken

• 19 april 2015
  • 9 reacties
  • 463 Bekeken

Daardoor is 14,50 euro teveel afgeboekt,hoe kan dit worden opgelost?
icon

Beste antwoord door Janou NS 20 april 2015, 09:44

Goedemorgen Mari-An Gerits, het klopt wat Pe_pe zegt, het is belangrijk om in te checken en natuurlijk de samenreiskorting op je Ov-chipkaart te laden. Ik hoor graag van je wat je precies op de kaart hebt geladen. Mocht je er niet uit komen dan mag jij mij altijd een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en het Ov-chipkaartnummer waar je deze samenreiskorting op hebt geladen. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht'. Ik heb je topic verplaatst naar "Ov-chipkaart".
Bekijk origineel

9 reacties

Samenreiskorting wordt niet "gepakt' bij het uitchecken, maar bij het inchecken. Als u bij het inchecken had opgelet, had u op het scherm kunnen zien dat u niet met Samenreiskorting reisde. Achteraf valt niet te controleren of u inderdaad met iemand samen hebt gereisd. Had u wel Samenreiskorting op uw OV-chipkaart geladen voor aanvang van de reis?

Goedemorgen Mari-An Gerits, het klopt wat Pe_pe zegt, het is belangrijk om in te checken en natuurlijk de samenreiskorting op je Ov-chipkaart te laden. Ik hoor graag van je wat je precies op de kaart hebt geladen. Mocht je er niet uit komen dan mag jij mij altijd een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en het Ov-chipkaartnummer waar je deze samenreiskorting op hebt geladen. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht'. Ik heb je topic verplaatst naar "Ov-chipkaart".
Bedankt Pé-Pé en Janou. Volgensmij hebben welles correct ingevoerd. Ik stuur mijn privé gegevens aan Janou.

Ik zou graag willen weten hoe het kan dat ik in Gouda na gebruik van de bus met mijn ovkaart gebruikt te hebben en daar na alleen onder het spoor heb gelopen er ook 20 euro is afgeschreven en hoe ik dat terug kan krijgen
Reputatie 7
Badge +4
Dat is inderdaad merkwaardig. Gouda is aan beide kanten afgesloten. Van buiten het station kunt u alleen inchecken. U checkt dan in bij NS en een eventueel incheck bij een bus is vervallen. Aan de andere kant zijn de poortjes ook dicht en moet u wel uitchecken. Bij het inchecken wordt inderdaad 20 euro afgeschreven en bij het uitchecken wordt die 20 euro weer teruggestort.

De poortjes zijn in Gouda altijd dicht en als u normaal in- en uitcheckt, kan het niet gebeuren dat u 20 euro kwijt bent. Het is een wandeling van twee tot drie minuten en u bent uw geld pas kwijt als u meer dan een uur onderweg zou zijn geweest. U bent uw geld kwijt als u niet incheckt of als u niet uitcheckt.

U kunt natuurlijk altijd proberen om het terug te krijgen bij Klantenservice. Daar kan men precies zien wat uw incheckgeschiedenis is. NS is nog wel vaak coulant als er een keer een incheckfout gemaakt wordt. Bedenk dat er ook mee kan worden gefraudeerd, ze lopen wel wat dingen na.

Het nummer is 030-7515155, lokaal tarief en ze zijn er dag en nacht, ook nu.
OKE STOM VAN MIJ maar het rechter en linker poortje stond open en de rest deed het niet.
OKE STOM VAN MIJ maar het rechter en linker poortje stond open en de rest deed het niet.ik ga er zeker achteraan bedankt
Reputatie 7
Badge +4
Storingen zijn na te gaan door Klantenservice en wat u beschrijft is wel heel erg stevig, dus ongetwijfeld bekend. U bent door het open poortje naar binnen gegaan zonder in te checken en die aan de achterkant waren gesloten. Dat was natuurlijk niet zo handig en kost inderdaad twintig euro. Als Klantenservice deze storing kan traceren, heeft u een goede kans dat u uw geld terugkrijgt. Ik zou er wel werk van maken als ik u was. Men is overigens regelmatig coulant met vergissingen, u bent het niet bij voorbaat kwijt. ik ben echter niet in de positie u toezeggingen te kunnen doen.

Kortgeleden waren er werkzaamheden tussen Gouda en Alphen waardoor sommigen met de bus verder moesten. Het kan zijn dat men een paar poortjes tijdelijk open heeft gezet.
Ik ga mijn best doen.

Reageer