beantwoord

ov chip kaart verlopen kortingskaart

• 9 May 2021
  • 2 reacties
  • 74 Bekeken

Zojuist zag ik dat mijn OV chipkaart over 2 weken verkoopt. Ik heb deze destijds gekregen bij een dalurenkorting bij NS.

Dit abonnement heb ik nog steeds ( ondanks de verslechterde voorwaarden. )

Vertrekt de NS weer een nieuwe kaart en zo niet,als ik deze zelf moet aanschaffen, waar doe ik dit dan en hoe zet ik de dalurenkorting op die nieuwe kaart ?

icon

Beste antwoord door Thom 9 May 2021, 15:38

Normaal krijgt u een week of zes van te voren bericht. Kunt u dat nog vinden? U kunt zelf niet een abonnement op de kaart zetten, maar als NS die verstrekt hoeft dat ook niet, dat wordt voor u gedaan. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Het kost u overigens nooit geld, want u krijgt het terug als u zelf een kaart zou bestellen bij OV-chipkaart. Gezien de termijn is contact met Klantenservice nu handig.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Normaal krijgt u een week of zes van te voren bericht. Kunt u dat nog vinden? U kunt zelf niet een abonnement op de kaart zetten, maar als NS die verstrekt hoeft dat ook niet, dat wordt voor u gedaan. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Het kost u overigens nooit geld, want u krijgt het terug als u zelf een kaart zou bestellen bij OV-chipkaart. Gezien de termijn is contact met Klantenservice nu handig.

Reputatie 7
Badge +3

Als de kaartvernieuwing niet zo'n 7 weken door NS is aangevraagd zult u zelf bij OV-chipkaart een nieuwe kaart moeten aanvragen. U kunt dan wel de kosten ervoor bij NS terug vragen.

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

Wanneer u de kaart vernieuwd wordt het abonnement wat op de oude kaart staat op de nieuwe kaart gezet. Vraag daarom niet gewoon alleen een nieuwe kaart aan, maar vervang de oude kaart via bovenstaande link.

Reageer