beantwoord

OV Chip kwijt in Zwitserland

• 3 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo daar.

ik kreeg twee weken geleden een mailtje dat ik een nieuwe pasfoto moet uploaden voor mijn OV-chipkaart, deze is bijna verlopen.

Nu ben ik mijn kaart kwijt en ik kan geen nummer bellen vanuit Zwitserland om de kaart te blokkeren, of eventueel de "einddatum" te achterhalen.

Is er een mogelijkheid om de kaart te blokkeren vanuit Zwitserland zonder de einddatum te weten, of is dat onmogelijk?
icon

Beste antwoord door dennisg 3 augustus 2019, 12:46

Als je een na abonnement hebt, dan kun je met de klantenservice contact opnemen. Dit kan via Facebook, Twitter of de live chat. Ze kunnen dan de einddatum van de kaart geven.

Daarna kun je de pasfoto zelf uploaden.

Zou je kaart ook koppelen op ov-chipkaart.nl. Daar kun je ook je kaart blokkeren of vernieuwen, indien nodig. Of automatisch opladen aanzetten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Als je een na abonnement hebt, dan kun je met de klantenservice contact opnemen. Dit kan via Facebook, Twitter of de live chat. Ze kunnen dan de einddatum van de kaart geven.

Daarna kun je de pasfoto zelf uploaden.

Zou je kaart ook koppelen op ov-chipkaart.nl. Daar kun je ook je kaart blokkeren of vernieuwen, indien nodig. Of automatisch opladen aanzetten.
Badge +3
Hebt u de kaart gekoppeld aan een Mijn NS-account? Dan kunt u de einddatum zien door in Mijn NS naar Producten te gaan en bij de betreffende kaart te klikken op Tonen op te halen producten.
Nee Ik gebruik die kaart maar sporadisch als ik in Nederland ben, nooit online gekoppeld.

Onder producten vind ik enkel het 'dal voordeel' abonnement. Daar staat het nummer van de kaart wel vermeld (Persoonlijke OV-Chipkaart), maar geen einddatum.

Ik zal die live-chat eens proberen
Hallo M_1234, welkom op de NS Community.

Lastig dat je je kaart kwijt bent! Als je het bij 'tonen op te halen producten' niet kan zien, omdat je bijvoorbeeld je kaart nooit hebt gekoppeld dan komt het vast goed via onze klantenservice!

Reageer