beantwoord

ov chipcard verlenging

• 28 december 2020
  • 3 reacties
  • 240 Bekeken

mijn OV chipcard vervalt 28 december. Ik heb een flex abonnement van de ns. Begin oktober ontving ik van de ns er mail dat de ns zou zorgdragen voor vervanging nadat ik een foto had ingezonden. Een bevestigingsmail heb ik 23 oktober ontvangen dat de foto ontvangen was en dat de vervangende kaart zou worden toegezonden. Op 27 december nogniets ontvangen dus gebeld via de ns met de Ov chipcard organisatie die mededeelde dat ik de ns flex abonnement moest bellen due vervolgens aangaf dat ik de OV chipcard moest bellen. Ik heb aangegeven dat de mail van ns klantenservice kwam, maar ik wist niet door te dringen bij de medewerkster. Uiteindelijk zelf via OV chipcard een nieuwe card aangevraagd. Waarom is de klantenservice zo weing oplossingsgericht en komt ze niet verder als doorverwijzen die vervolgens weer terugverwijst.

icon

Beste antwoord door MoDe 28 december 2020, 11:44

Heb jij Flex met abonnement vanaf €5 dan is kaart vernieuwing gratis en kun je de kosten voor het zelf moeten aanvragen terugvragen.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt precies op wat mij is overkomen met mijn kaartvernieuwing: https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/translink-en-ns-66409

Ik heb toen aan NS voorgesteld om helemaal te vertrekken uit dit proces en de klanten hun kaartvernieuwing zelf te laten regelen via de uitgever van de ov-chipkaart. Een idee is dat NS je een vouchercode geeft waarmee je de nieuwe ov-chipkaart kunt afrekenen.

Nooit meer iets van gehoord. Maar de problemen bestaan nog steeds. Zelfs de medewerkers van de klantenservice van NS vinden het een vervelende situatie dat ze niet niets kunnen doen wanneer er Iets misgaat in het kaartvernieuwingsproces.

Reputatie 7
Badge +3

Heb jij Flex met abonnement vanaf €5 dan is kaart vernieuwing gratis en kun je de kosten voor het zelf moeten aanvragen terugvragen.

Badge +3

De kosten voor een kaartvernieuwing door jezelf kan je inderdaad terugvragen. Het abonnement doet er niet zoveel toe, je hebt gewoon recht op een nieuwe kaart want anders had NS niet om een pasfoto gevraagd.

Reageer